Artykuły sędziowskie: mechaniki Hour of Devastation

Witam w kolejnym odcinku serii o mechanikach nowych dodatków. Tym razem powracamy do pustynnego planu Amonkhet i muszę powiedzieć, że nie będzie w tym artykule dużo do omówienia -mamy tylko dwie nowe mechaniki Hour of Devastation, z czego jedna wcale taka nowa nie jest. W HOU wracają oczywiście mechaniki z Amonkhet, o których możecie przeczytać tutaj: http://psychatog.pl/artykuly-sedziowskie-mechaniki-amonkhet

No to już bez większych wstępów przechodzę do rzeczy.

 

 

Eternalize (Wieczystość)

Steadfast Sentinel, mechaniki hour of devastation

przykład karty ze zdolnością Eternalize

Eternalize jest praktycznie kopią Embalm z dwiema ważnymi różnicami – token, który wchodzi do gry staje się czarny i powiększa się do 4/4. Mniej ważne, ale istotne – dodatkowo zyskuje podtyp „Zombie”.

Zasady oficjalne:

Eternalize jest aktywowaną umiejętnością, funkcjonującą jedynie gdy karta znajduje się w grobie. „Eternalize [koszt]” oznacza, że po opłaceniu kosztu i wyexile’waniu karty z grobu tworzysz token, który jest jej kopią, z wyjątkiem tego, że zyskuje podtyp zombie, jest koloru czarnego (traci swój oryginalny kolor), staje się 4/4 i nie posiada kosztu many. Umiejętność ta może być aktywowana tylko w twoim Main Phase, gdy masz priorytet i stos jest pusty.

Dodatkowe zasady:

  • Każda karta ze zdolnością eternalize będzie miała swój token, dołączany losowo do boosterów. Granie odpowiednim tokenem nie jest wymagane, jednak jeśli zdecydujemy się użyć zamiennika, jego cechy muszą być łatwe do zidentyfikowania.
  • Token stworzony z umiejętności eternalize, podpada pod ogólne zasady kopiowania, czyli: skopiowane jest dokładnie to co jest nadrukowane na oryginale, nie są kopiowane żadne informacje specyficzne dla obiektu zanim trafił do grobu (counterki, enchanty). Jedyną różnicą jest zawarta w opisie mechaniki zmiana koloru karty (na czarny!), dodany podtyp, zmiana P/T na 4/4 i brak kosztu many (CMC=0).
  • Wszystkie efekty typu „enters the battlefield” obecne na oryginalnej karcie pojawią się również przy wstawianiu tokena z eternalize.
  • Jeśli aktywowaliście już zdolność eternalize, to wasz przeciwnik nie może już użyć żadnego efektu exile’ujące karty z grobu, że wam na to nie pozwolić. Po aktywowaniu zdolności karta idzie od razu na exile, a zdolność na stos.

Afflict (Dotkliwość)

Kherna Eternal - mechaniki hour of devastation

przykład karty ze zdolnością Afflict

Taki pseudo-trample – nawet jeśli uda się wam zblokować stwora z afflict, stracicie trochę życia.

Zasady oficjalne:

Afflict to zdolność triggerowana. Afflict X oznacza, że w kiedy stwór z Afflict zostanie zablokowane, broniący się gracz traci X życia.

Dodatkowe zasady:

  • Kilka Afflictów na jednym stworku (np. dzięki karcie Dagger of the Worthy) triggeruje oddzielnie. Zablokowany stworek z Afflict 1 i Afflict 2 sprawi, że obrońca straci 1+2=3 życia.
  • Nie jest ważne, przez ile stworów zostanie zablokowany stworek z Afflict – zdolność triggeruje tylko raz.
  • Afflict nie zadaje obrażeń tylko sprawia, że broniący się gracz traci życie.
  • Afflict triggeruje w kroku wyznaczania blokujących, czyli zanim jeszcze stworki zdążą zadać sobie obrażenia.

No i to by było na tyle. Zapraszam do kolejnej części przy okazji Ixalanu : )

 


Artykuł „mechaniki Hour of Devastation” przygotował dla Was Krzysztof Ciesielka (L2). Materiał przygotowany na podstawie oficjalnego artykułu o mechanikach Hour of Devastation na stronie WotC.

Print Friendly, PDF & Email

Komentarze