Feature Matche z TOP8 WMCQ Warszawa

Zamieściłem zaległe feature matche z TOP 8 warszawskiego WMCQ. Opisane rozgrywki mają rożnych autorów, więc ich forma nieco się różni. Jest wśród nich zdawkowa i spokojna relacja Sarny, opis gry w języku ezopowym, spod pióra Obera, lekko chaotyczna gra okiem Duo oraz lekki tekst Wisza. Wszystko w spoilerach pod obrazkami.

Dorzucam również decklisty, aby można było podejrzeć podczas czytania ficzerów oraz wyniki gier z topa. Mecze umieściłem także w zbiorczym materiale wrzuconym w poniedziałek.

 

Feature Matche z TOP 8

 

Ćwierćfinał: Jezier vs Lis. Autor: Wiszu

Spoiler

Pierwsza Gra

Ze względu na nowe reguły Michał zadecydował, że zacznie.
Lisu wymienia, Grzegorz zatrzymuje: Timely Reinforcements, Tezzeret’s Gambit, Tragic Slip, Isolated Chapel, Woodland Cemetery, Day of Judgment, Garruk Relentless

Gra w zasadzie bez historii – Lisu napierał manodajkami dobierając landy, na co Grzegorz „odpowiedział” tym, że nie dobrał ani jednego landa przez całą grę. Przy stanie 20 – 4 i atakującym z Angelic Destiny Strangleroot Geistem poddał grę.

Sideboarding:

Michał

Grzegorz

side in: 

side in:

  • 2 Sword of War and Peace
  • Ray of Revelation
  • 2x Naturalize
  • Life’s Finale
  • 2x Surgical Extraction

side out:

side out: 

  • Angelic Destiny
  • Feeling of Dread
  • Venser, the Sojourner
  • Liliana of the Veil
  • Sorin, Lord of Innistrad
  • 2x Oblivion Ring
  • Increasing Devotion

 

Druga Gra

W drugiej u Michała pojawia się Strangleroot Geist (20-18), po czym Grzegorz w swojej, ogłosiwszy, iż jest niezwyciężony zagrał Timely. Po pojawieniu się trzech paziów u przeciwnika i dograniu Foresta, Michał położył obok radosnego duszka Sword of War and Peace i oddał turę bez ataku. W swojej Grzegorz zaatakował dwoma tokenami (18-24), dograł land i również pozwolił Michałowi zagrać.

Czwarta tura okazała się dość kluczowa, gdyż po tym jak Lisu zaatakował duchem wyposażonym w miecz, Grzegorz znaturalizował broń i zablokował ducha paziem z Timely, a potem dobił Tragic Slipem. Czując się bezpiecznie Grzegorz zaatakował tokenami (16-24) i dograł Elspeth Tirel, która przywołała trzech kolejnych ziomków.

Dalsza gra to agonia Michała, który zatrzymał się na trzech landach i nie mógł sobie poradzić z Elspeth, która dała Grzegorzowi w sumie 14 życia, a także dwoma Garrukami.

Tutaj ważny fragment, o którego zamieszczenie zostałem poproszony przez widownie (przebieg bodajże 9 tury):
Grześ zabija bestie Garrukiem (Garruk spada) i atakuje tokenami 10 – 30; drugi Garruk tworzy tokena – GRZEGORZ NIE UŻYŁ ZDOLNOŚCI ELSPETH!!!!!!!!!!!!!!!111ONEONEONESHIFTONE!

Sideboarding:

Michał

Grzegorz

side in: 

side in:

  • 2 Ratchet Bomb
  • Nic

side out:

side out: 

  • Fiend hunter
  • Oblivion Ring
  • Nic

Grzegorz:
– Pokażesz mi co wsadziłeś?
– Co? Nie, nic nie wsadziłem, udawałem!

Trzecia Gra

Podobnie jak pierwsza gra – bez większej historii. Była tak długa, że przedstawimy ją w całości:
Lis: Forest (Jung Park, Zendikar), Birds of Paradise (M11 box promo),
Grzegorz: Evolwing Wilds (Dark Ascension),
L: Seachrome Coast, Mirran Crusader; Grzegorz z końcem wyszukał swampa (niestety nie pamiętam jakiegoThinking)
G: Evolwing Wilds i ze smutną miną puszcza turę.
L: Atak krzyżowcem 20-16, forest, Garruk Relentless, który tworzy wilka; Grzegorz ponownie wyszukał swampa
G: Plains i widząc, że Lisu nie dobiera many zapewnił rajskiemu ptakowi tragiczne poślizgnięcie
L: Forest, Strangleroot Geist (20-8), wilk z Garruka
G: Sunpetal Grove, Sorin, Lord of Innistrad, który przyzywa wampira, a tego Lisu tapuje z końcem Feeling of Dread!

Lisu 2:1 Grzegorz

 

Ćwierćfinał: Janek vs Gerwaz. Autor: Ober

Spoiler

W bajecznym ćwierćfinale warszawskiego WMCQ przyszło zmierzyć się dwóm potężnym czarodziejom słowiańskiego świata magii: Jankowi Pruchniewiczowi (delver) i Adamowi Gerwatowskiemu (rg aggro). Decyzję o tym, kto rozpoczyna grę podejmował Janek, ponieważ zakończył etap szwajcarskich potyczek z lepszym wynikiem (miał lepsze standingi po swissie – jest to nowo wprowadzona przez wotc zasada, mająca na celu zmniejszyć ilość remisów przed top 8). Korzystając z tego przywileju wybrał, że rozpocznie walkę.

Pierwsza Gra

Jego pierwszy zasób czarów z braku ziem od razu został zamieniony (mulligan) na sześć pergaminów zawierających między innymi 1 Wyspę, Pondera i Odkrywcę Sekretów (Delver of Secret), czyli wszystko czego potrzebuje na start. Wysłannik postapokaliptycznej Łodzi, Gerwaz zwany Pogromcą, zachował dar swej biblioteki w postaci trzech ziem (w tym Kessig Wolf Run), ale bez żadnej ptasio-elfiej akceleracji, do tego Miecz Pokoju i Wojny, Jeźdźca Piekieł (Hellridera), Zenit Zielonego Słońca i Huntmastera.

Jan rozpoczął ze swojego tytułowego zawodnika, na co Gerwaz odpowiedział małym egzotycznym ptaszkiem, przyzwanym wprost z rajskich krain, zupełnie nieprzypominających łódzkich okolic. Cudowny fruwak nie doczekał się jednak nowego dnia – dostał klasycznym strzałem w jaja, (czyli Gut Shotem, za który phyrexiańska mana pochłonęła 2 życia Janowi) i opłakując swe nienarodzone potomstwo, pofrunął opłakiwać je na cmentarz. Eksperymenty szczecińskiego naukowca nic nie dały w tej turze, więc pozostał przy swej ludzkiej formie (Delver nie miał z czego flipnąć), po czym zaatakował za 1. Jego właściciel zechciał pomóc mu w badaniach i odpalił Pondera. Następnie wzbogacił swój krajobraz o Moorland Haunta oddając turę. Bojowy mag łódzkiego przymierza, wojownik ognia i lasów ze stoickim spokojem ograniczył się tylko do wycieczki krajoznawczej po taplanda.

Kolejna tura arcymaga ze szczecińskiej gildii rozpoczęła się od udanego eksperymentu – jego mały naukowiec z braku materiałów badawczych, wylał na siebie płyn mutagenny i poszedł w ślady znanego kwartetu ściekowych żółwi (flip z pokazaniem kolejnego Gut Shota). Zamienił się w insekta 3/2 i od razu skoczył Gerwazowi do gardła (stan zdrowia obu magów przedstawiał się następująco: Janek 18 : Gerwaz 16). Adaś poruszył ziemię i niebo, aby ujrzeć zachód słońca w barwach chlorofilu i przywołał z jego pomocą krzewowego duszka (Strangleroot Geist). Chciał go posłać do walki, jednak ten został spowolniony dymem (Vapor Snag) i zdenerwowany wrócił do swego właściciela (J 18 : G 15). Czarownik z miasta handlu i stoczni ograniczył swój kolejny ruch do przyzwania na dywanik kolejnego małego naukowca (Delvera). Gerwaz Pogromca mając dość tych zabaw przyzwał jednego ze swoich łowców, aby zrobił porządek na polu bitwy (wstawił Huntmastera). Jego wróg spokojnie polecił świeżemu naukowcy kontynuować badania i te od razu przyniosły rezultaty (flip Delvera z pokazaniem Vapor Snaga). Wściekłe insekty poleciały ukąsić biednego Adasia (J 18 : G 8). Ponieważ Janek, Profesor nauk botanicznych, nie zechciał parać się magią w swej turze, zaszło słońce i nastała krwawa noc… Siny blask księżyca nad Mazowszem ma demoniczny wpływ na przeklętych kłem wilka. Przyspieszone tętno, serce zaczyna walić jak młot, wściekłość wypływa z żył, gniew zalewa oczy i umysł chęcią mordu! Mistrz Łowów zerwał swe odzienie, nabrał muskułów i nakrył się dywanem sierści, zmieniając swój kształt w ogromnego przywódcę wilczego rodu, (transformacja Huntmastera) to zaś wywołało trwogę u spokojnego Jana i w odruchu przerażenia uderzył głową w umywalkę (2dmg z flipu Huntmastera, stan zdrowia wynosił – J 16 : G 8). Wilkołak wykorzystał zamieszanie i zapolował skutecznie na wielkiego insekta, urywając mu przy tym skrzydła (2dmg z flipa w Delvera)

Wszystko to było efektem błedu w kalkulacjach nadmorskiego czarownika, lekko zmęczonego siedzeniem w laboratorium – zapomniał machnąć dymem we wściekłego Łowcę (Gerwaz w swojej szybko oznajmił flip i Janek się lekko zakręcił potwierdzając zresolwowanie triggera, a chciał rzucić Vapor Snaga w Huntmastera, odpowiadając na jego transformację).

Adam zachęcony takim obrotem sprawy wprowadził ponownie na pole bitwy Duszka z Krzewów (Geist) oraz otworzył scroll przyzwania. Idąc w ślad za Naruto zagryzł swój palec (2dmg za phyrexiańska manę) i przyzwał z krainy maszyn Metamorpha. Ten od razu przybrał kształt Krzewowego Ducha. Cała horda popędziła na lekko oszołomionego naukowca, ze szczecińskich ziem. Tym razem jednak zachował na tyle trzeźwości umysłu, że zdołał szybko przyzwać zaklęcie dymne niszczące równowagę magicznej stabilności Łowcy (Huntmaster dostał Vapor Snagiem, stan zdrowia walczących magów – J 10 : G 5).

Janek znalazł lukę w obronie przeciwnika i ukarał go za konszachty z przeklętą Phyrexią. Wysłał do walki swojego jedynego Insekta, który pogryzł do krwi Adasia (ten spadł na 3 życia). Po czym sam korzystając z paktu, zawartego między nim a Phyrexią i z pomocą ich magii wyrysował w powietrzu runy podstępnych ‘kopów w jaja’ (dwa Gut Shoty w Gerwaza, for the victory). Aura ognia pojawiła się dookoła niego, czary pofrunęły z szybkością błyskawicy, a zdezorientowany wróg otrzymał zaskakujące ciosy i opadł śmiertelnie ranny. W mgnieniu oka przeleciało mu przez oczy całe życie; jak radosny biegał po przedszkolu zabierając kolegom kanapki, jak radośnie harcował po łódzkich fabrykach i bez kozery figlował, a nawet ten drobny i zapewne nieistotny teraz fakt, że nie umie kopać piłki. Niegdyś mały nicpoń, teraz wielki wojownik, odchodził a obraz w jego oczach stawał się mętny, wszystko traciło znaczenie. Czy coś jest istotne, kiedy otwierają się rajskie bramy i chór aniołów wzywa do wiecznego spoczynku?

Tak! Rządza zemsty, instynkt wojownika, potrzeba zwycięstwa! Ta batalia była przegrana, ale to nie koniec wojny. Bogowie Asgardu dali mu jeszcze jedną szansę, tchnęli w niego energie życiową, aby raz jeszcze podniósł bojowy młot i przelał krew za tę haniebną przegraną.

„Synu, idź i nieś ogień!” zakrzyknął Odyn, „prowadź zastępy na wojnę” powiedziała Freya, „podstępem i zdradą pokonaj wroga” syknął Loki, a Hel tylko w ciszy zacierała dłonie… Z ogromną motywacja i werwą stanął na nogi, złapał swój podręczny tomik magii pomocniczej i po cichu zaczął wymianę pergaminów na kolejną walkę.

Wymiana Pergaminów:

Gerwaz 

Janek 

side in: 

side in:

  • 1 Viridian Corrupter
  • 1 Thrun, the Last Troll
  • 2 Manabarbs
  • 2 Ancient Grudge
  • 2 Corrosive Gale 
  • 2 Phantasmal Image
  • 2 Dungeon Geist
  • 2 Celestial Purge
  • 1 Revoke Existence
  • 1 Timely Reinforcement
  • 1 Steel Sabotage

side out:

side out: 

  • 2 Garruk Relentless
  • 3 Hellrider
  • 2 Sword of War and Peace
  • 1 Acidic Slime
  • 4 Mana Leak
  • 2 Invisible Stalker
  • 3 Runechanter’s Pike

 

Druga Gra

Gerwatowiec rozpoczął walkę od wymiany słabego startowego zestaw pergaminów na mniejszy i niestety również nieciekawy (mulligan kupowatej ręki z samymi manodajkami i Corrosive Gale, zamienił na 3 landy, Elfa, Corruptera i Metamorpha). Z małego zielonego skrawka magicznego papieru przywołał Elfa, leśnego ludka, który z chęcią roznosi listki po całej okolicy jak dobry, lokalny diler marihuany. Janus van der Pruchniewiczus postawił krainę żytem i wodą płynącą (Seachrome Coast), na która tradycyjnie zaprosił swojego badacza (Delver). Warto przy okazji zaznajomić gawiedź o pergaminach jakie otrzymał od Bogów Nauk Magicznych i Biologii drugi zawodnik, był to Stalowy Sabotaż, Ponderjusz, Domek z Duchami (Moorland Haunt), wspomniany naukowiec i Duch ze Świętego Traftu.

Adam przywołał do życia rajskie ptaszątko po czym wysłał Elfa na pole walki (J 19 : G 20), po czym złożył dwa półogniwa, otrzymał reakcję elektrochemiczną i posłał iskierkę prosto w czaszkę naukowca (Galvanic Blast w Delvera). Zahuczało, zaskwierczało i ten palony prądem pożegnał się ze słowiańskimi ziemiami.

Mag nauk wszelakich zapragnął poszperać w przednich stronach swej magicznej księgi i uznał, że pozostawi go jak James Bond – wstrząśnięty, niemieszany (Ponder, który odkrył Timely Reinforcement, Vapor Snaga i land, keepnięty bez tasowania). Następnie udał się na spoczynek. Zaraz po tym Gerwaz zwany Pogromcą ponowił atak Elfem i dostawił kolejny akr ziemi do swych włości (J 18 : G 20). Opponent był równie niemrawy i ograniczył się do zbudowania domku na swojej podmiejskiej działce, gdzie  na starość planował pielić spokojnie rabarbar, robić grilla dla kumpli z gildii, opalać się na leżaku w cieniu swej chwały. Do tego czasu domek miał być jednak schronieniem zagubionych duszyczek („Moorland Haunt, twoja tura”).

Chwilę potem Gerwi dorzucił na pole bitwy kolejnego dilera (drugi Elf na stół), zaatakował (J 17 : G 20) i udał się na spoczynek do pieczary, jak przystało na rasowego wojownika z buszu. Zanim się jednak położył spać jego przeciwnik uchylił drzwi domku działkowego i wypuścił z niego na stół zagubioną duszę, aby pomogła mu w batalii (token z końcem tury). Jak tylko skończyła się noc, duszyczka poleciała ugodzić serce śpiącego Gerwaza (atak za 1, J17 : g 19). Następnie Janus zarządził pobór do woja, co zaowocowało przybyciem trzech pionków (Timely Reinforcement, J 23 : G 19). 

Adaś najwyraźniej zmęczony tą całą wojną wezwał do siebie zepsutego elfa o wyraźnie toksycznym charakterze (Viridian Corrupter), totalnie bez celu. Jego sakwa zawierała same puste pergaminy, nic nie zwiastowało poprawy po jego stronie. Jan zwietrzył okazję i wzmocniony słabością wroga uznał, że to pora na cięższy kaliber – zaraz po ataku duszka i żołnierzyków (J 23 : G 16) do swych szeregów zaprzęgł Ducha Świętego Traftu. Piękny profil nordyckiego paladyna, dusza czysta jak wody Wisły u swego ujścia, miecz i zbroja dotknięta palcem anioła, smagnięta macicą perłową. Takiego przeciwnika nie dotknie żadne obce zaklęcie, nie zabrudzi błoto z mieszczańskich ulic. Czysta Cnota. 

Jedyne co go mogło zniszczyć, to pojawienie się lustrzanego odbicia, takiej samej legendy o zakrzywionych rysach. Taki właśnie doppleganger miał wbiec na pole po stronie Gerwitusa! Maszyna przybierająca kształty, płynny metal, labirynt trybików, odgłos setek warsztatów zegarmistrzowskich, Phyrexiański Metamorph. Już zaczynał przybierać rysy Ducha Świętego, kiedy jednym ruchem palca Janus zarządził Sabotaż, Stalowy Sabotaż. Kto by pomyślał, że taka drobina może pokrzyżować plany Pogromcy z łódzkiej gleby zrodzonego, z ziemi ojców, dziadów i kupców! (Steel Sabotage w Metamorpha). To mogło być męczące… (Gerwaz oddał turę).

Dalej poleciało już szybko, Janek doszukał się Ducha z Lochów (Ponder po Dungeon Geista), postanowił go jednak zostawić na potem. Następnie wysłał na pewną śmierć Czysta Cnotę (Geist of Saint Traft został zblokowany na dwa Llanowary i Viridian Corruptera – mniejsi kopnęli w kalendarz), ale jego śmierć pomścił wspierający go anioł, duszek oraz żołnierzyki (po blokach J 23 : G 10). Gerwaz został zasypany ziemią, jak prawdziwy średniowieczny ziemianin (solidny flood) i nie nawiązywał za bardzo walki (u Gerwaza land, go, a z końcem tury token po stronie Janka z Moorland Haunta).

Janus przyzwał Ducha z Lochów aby ten zakuł  kajdany przebrzydłego zepsutego elfa (tapnięcie Fungeon Geistem Viridian Corruptera) i ponowił atak (J 23 : G 5). Zaraz po tym jego przeciwnik doszukał się w sakwie pergaminu z korodującym wicherkiem (Corrosive Gale za 1 i dobicie Geista Galvanic Blastem), ale na niewiele to się zdało. Janus dalej męczył żołnierzykami i duszkami z działkowego domku. Dojechały do końca leśnego maga, pozostawiając mu epitafium kłami wyryte na ciele:

Potem pójdziem, krew wrogą wypijem,

Ciało jego rozrąbiem toporem;

Ręce, nogi gwoździami przybijem,

By nie powstał i nie był upiorem.

Wszyscy razem na duszy usiędziem,

Póki z niej nieśmiertelność wydusim,

Póki ona czuć będzie, gryźć będziem.

 


A teraz poważnie, co przyczyniło się do porażki Gerwaza? Prawdopodobnie wolna ręka nie dała przewagi nad zmulliganowanym przeciwnikiem, mimo topdecku Bopa na pierwszą turę, dostał Gut Shota i nie miał kiedy przejąć inicjatywy. Moment zwrotny pojawił się po błędzie Janka, który zapomniał rzucić Vapora i dał flipnąć Huntmasterowi. Zapłacił za to 2 obrażeniami i stratą flipniętego Delvera. Przy braku landów mógłby się dalej męczyć, jednak Gerwaz popełnił prawdopodobnie krytyczny błąd wstawiając Metamorpha, co kosztowało go 2 życia. Mógł wstawić zamiast niego Miecz, a w kolejnej znowu Huntmastera z dodatkiem life’a. W ten sposób przeżyłby kolejną turę i mógłby się odbić na życiach z miecza. Powinien się liczyć z tym, ze Delver po ataku zostawia go na 2 życiach a wiedział, że przeciwnik ma 1 Gut Shota. Musiałby wtedy już tylko zadać 1 brakujący dmg – dodatkowym Vaporem, Gut Shotem (z ręki albo przy pomocy Snapcastera). Co też się stało.

Druga gra rozbiła się głównie o fatalną rękę Gerwaza. Jest spora szansa na to, że sam ja trochę zaprojektował przez sideboardowanie. Długo miał puste drawy i same małe stworki. Bez konkretów mógł mało poradzić a przypomnę, że wyjął 2 Miecze, które mogły zrobić z malców finisherów, poleciały też Garruki i Hellriderzy, czyli spore konkrety. Również mulligan na play nie za bardzo pomagał, to srogo zmniejszyło zasoby Gerwaza. Pierwsza ręka zawierała jedynie kartę sideboardową, która jest dobra w połowie gry, ale nie robi presji, druga ręka zawierała kolejną kartę z sideboaru – Viridian Corruptera, który nawet nie miał celu na stole (a Janek wyjął po sb Runechanter’s Pike). Ciało 2/2 za 3 mana nie tworzy za dużej presji. 

Janek vs Gerwaz 2:0

 

Ćwierćfinał: Migacz vs Szałek. Autor: Sarna

Spoiler

W ćwierćfinale zmierzyli się ze sobą Michał Mrozek, znany bardziej jako migacz z MODO oraz Marcin Szałek, licealista z Łodzi. Trzeba przyznać, że matchup spotykany dość często: (migacz) Pod vs UW Denver.

 

Pierwsza Gra

Grę zaczyna Migacz, który mulliganuje do 5, jego przeciwnik do 6. Pierwsza tura ogranicza się do zagrania lasu, z drugiej strony natomiast szlagierowe zagranie tego formatu: wyspa + Denver of Secrets. Michał dogrywa tylko GW Duala. Druga tura Marcina to atak (19-20) oraz dogranie kolejnej wyspy i Invisible Stalkera. Kolejne dwie tury Mrozka to nic innego jak dwa landa + Rampant Growth po wyspę. Łódzki zawodnik flipuje w tym czasie Delvera (Ponder), dogrywa Sword of War Peace i ma Mana Leaka na Acidic Slima.

Migacz 0:1 Szałek

Sideboarding:

Mrozek

Szałek

side in: 

side in:

  • 2 Ancient Grudge
  • 2 Oblivion Ring
  • Ratchet Bom
  • 2 Phantasmal Image
  • 2 Flashfreeze
  • 2 Revoke Existence
  • 1 Divine Offering

side out:

side out: 

  • Solemn Similacrum
  • Wurmcoil Engine
  • Archon of Justice
  • Green Sun’s Zenith
  • Viridan Emissary
  • 4 Gitaxian Probe
  • 2 Geist of Saint Traft
  • 1 Mana Leak

 

Gra druga

Ta gra zaczęła się trochę lepiej dla Migacza: las + Birds of Paradise to dobry start. Z drugiej strony wyspa, Ponder oraz Gut Shot w ptaka (20-18). Michał kontynuuje akcelerację poprzez Rampant Growtha po las. Szałek zagrywa pierwszego stwora w tej grze: Invisible Stalkera. W końcu w stole pojawia się główna karta decku Mrozka: Birthing Pod. Przeciwnik atakuje Stalkerem (19-18), dogrywa trzeciego landa i Delvera. Migacz również stara się wygenerować jakąś presję dogrywając Strangleroot Geista, na co dostaje  Divine Offering w Poda, po ataku dogrywa Ratchet Bombę. W swojej następnej turze dogrywa Phantasmale Image (target: giest), atakuje oboma (18-18). Z końcem tury Szałek wstawia Snapcaster Mage i zabija Divie Offeringiem Ratchet Bombę. Z swojej turze flituje Delvera Vapor Snagiem, atakuje (12-20) i śmieje się, gdy Migacz dogrywa dwa kolejne Image kopiują Geista. Jednak Sword of War and Peace oraz topdeck landa przez Migacza wystarczają, żeby sobie zapewnić miejsce w półfinale.

Marcin Szałek wygrywa z Michałem Mrozkiem 2:0 i awansuje do półfinału!

 

Ćwierćfinał: Pędzisz vs Piątek. Autor: Duo

Spoiler

W top 8 spotkało się dwóch mieszkańców wrocławia: Łukasz Piątkowski grający deckiem dedykowanym znanemu polskiemu kierowcy rampy czyli  „„Ale Urlich ma mniejszego” i Tomasz Dudziec pilotujący GW Polanica Zdrój. Jako, że zgodnie z nowymi zasadami osoba wyżej w standingach zaczyna – Piątek postanowił rozpocząć pierwszą grę.

Startowa ręka kierowcy Espera składająca się z 4 landów Ratchet Bomby, Czarnej Spellbomby i Liliany okazała się nie wystarczająca stąd muligan, do 2-landera z Sun Tytanem, Oblivion Ringiem, Ratchet Bombą i Lingering Souls, którą kierowca uznał za odpowiednią. Z drugiej strony 3 landy i dwie manodajki wraz z zielonym Geistem i Hero of Bladehold zostały od razu zatrzymane.

Pierwsza tura nie przyniosła znacznych zmian na polu gry, nie licząc landów i na stół został przywołany tylko Pielgrzym. Za to w drugiej turze kierowca solar flame dograł Ratchet Bombę, na którą pędzisz odpowiedział kolejnym źródłem zielonej many i spiritem 2/1 który wraz  z manodajką obniżył życie przeciwnika do 17, co zostało skwitowane podbiciem counterków na artefakcie na 1.

Kolejna tura przyniosła ze strony kontroli kolejnego landa i Lingering Soul przywołujące 2 duszki. Do krainy lasów dołącza kolejne źródło many i Hero wbiega na stół. Spirit w combacie wymienia się z jednym duchem i wraca jako 3/2, w tej turze znowu następuje naładowanie bomby. Oblivion Ring odsyłający Herosa jest jedynym zagraniem ze strony Łukasza.  Atak Geistem i  Pielgrzymem kończy się śmiercią tego drugiego i obniżeniem życia do 14. W drugim mainie 4 land i kolejny Hero ląduj na polu gry. Piątek w swojej dogrywa tylko Ratchet Bombę i dalej bez czwartego landu oddaje turę. Atak wszystkim i Tomek odpowiednio układa trigery Hero, co prowadzi do zniszczenia przez Ratchet Bombę tokenów, a to w efekcie powoduje, że  Łukasz zostaje na 7 życiach. Do stołu dołącza kolejny Pielgrzym. Kierowca Espera za pomocą flashbacka przywołuje kolejne duszki a oprócz tego Dead Weight rozprawia się z Geistem. Pędzisz w swojej zagrywa kolejnego Zielonego Ducha i  atakuje swoimi wszystkimi stworami. Po chump blokach kierowca flary zostaje na 1 życia. Tomek dogrywa jeszcze Thalię w 2 main phasie. Łukasz w swojej szczęśliwie dobiera kolejny land i tapując 5 many przy pomocy Day of Judgemen czyści stół ze wszystkich stworzeń. Na stół wchodzi Birds of Paradise wraz z Mieczem Wojny i Pokoju, na koniec tury WG nabita zostaje bomba na 3 counter. Piątek w swojej turze rzuca Alchemię wywalając do grobu Phantasmal Image’a i kilka landów, po czym dogrywa szóste źródło many w stół. Pędzisz atakuje ptakiem z Mieczem, który niszczy Ratchet Bomba. Leci też Oblivion Ring i Hero wraca do gry.

Piątek dogrywa Sun Titana wracając Image jako kolejnego giganta, który to za pomocą Oblivion Ringa po raz kolejny odsyła białego bohatera poza grę. Ze strony Dudźca tylko Blade Splicer i wydaje się że flara ma duże szanse wyciągnąć tą grę. W swojej turze kolejna Alchemia, która jednak nie znajduje nic ciekawego, po czym następuję atak za 12, trigery  tytanów  wyciągają dead weighta i ratchet bombe zabijając splicera i golema. Stan życia to teraz 8:1. Tomek komentuje to wymieniając karty, które dobrane w tym momencie kończą grę – jest ich 8! Topdeck, po którym tapuje manę na mortarpoda okazuje się jednak tylko blefem i w stole ląduje kolejny ptaszek. Piątkowski w swojej dogrywa Lilianę, która zmusza do poświęcenia Ptaka. Atak tytanów, który znowu przywraca do gry dead weighta i ratchet bombe kończy grę.

Piątek 1:0 Pędzisz

Sideboarding:

Piątek

Pędzisz

side in: 

side in:

  • Day of Judgment
  • Divine Ofering
  • 2 Timely Reinforcment
  • Revoke Existence
  • 3 Sword of Feast and Famine
  • 2 Naturalize
  • Phyrexian Metamorph
  • Grafdiger’s Cage

side out:

side out: 

  • Liliana
  • 2 Ratchet Bomb
  • Oblivion Ring
  • Nihil Spellbomb
  • 3 Garruk
  • 2 Mortarpod
  • Geist Honored Monk
  • Dismember

 

Druga Gra

Drugą grę zaczyna Pędzisz, który nie chce pokazać mi swojej ręki, ale 2 tapnięte Grovy pojawiające się po jego stronie bez żadnej innej interakcji mocno sugerują, że  ten keep był co najmniej podejrzany. Piątek zaś w tej grze zatrzymał rękę składającą się z 3 landów, Timely, Revoke’a, Soulsów i Alchemii.  Trzecia tura ze strony Tomka wreszcie przyniosła jakąś zmianę, Biały cruseder dołączył do stołu. Piątek w swojej dograł jednak Image’a.

Czwarta tura przynosi tylko Plainsa i Miecz B/G. Który dostaje Revokiem  i nic innego się nie dzieje. Blade Splicer ze strony kierowcy lasów i graj vs land go po drugiej stronie.

Szósta tura, która rozpoczęła się ze stanem życia 20-20 i pytaniem przed przejściem do combatu czy piątek ma Tytana? Po tym nastąpił atak Golemem i Crusaderem, z którym jego kopia postanowiła się wymienić i  mamy pierwszą krew w tym meczu. Pędzisz dogrywa jeszcze 2x Bopa i oddaje turę, jednak flara dogrywa jeszcze  Alchemie z końcem.

Kierowca Espera w swojej wreszcie może użyć pełnego potencjału Timely, co postanawia uczynić. Kolejna tura Tomka przynosi chump blok Golema i Hero of Bladehold, który jednak ginie znalezionym z alchemii ‚Gardłem’. Po dograniu 7 landa znowu mamy turę WG, znowu atak i kolejny soldier opuszcza stół chroniąc cenne punkty życia. Do gry trafia kolejny Heros.

Łukasz w swojej próbuje zaatakować ostatnim z tokenów jednak nie udaje mu się ukraść życia przed oczywistym wyczyszczeniem stołu za pomocą Day of Judgemen, po którym nastąpiło jeszcze przyzwanie dwóch spiritów. Pędzisz dalej na 4 landach zagrywa Crusadera i oddaje turę.

Atak za 1 duszkiem i stan życia to teraz 19:23. Geist i atak który kończy się chump blockiem zielonego ducha i zmiana życia na 19-19.

Pędzisz dogrywa singlową Klatkę, na która piątek odpowiada flashbackiem Alchemii, wrzucając do grave’a landy i Lilianę. Sun Tytan ożywia czarną Wędrowczynię a ta zmusza Pędzisza do poświęcenia Zielonego Spirita. Próba flashbacku Soulsów okazuje się nie udana (klatka) i to kończy tą turę. Fiend Hunter odsyła Sun Titana, lecz token broni ostatnich loyality counterów Liliany.

Piątek kolejnym Gardłem w Huntera wraca do gry Sun Titana, reanimując Ratchet Bombę. Obydwoje wyrzucają kartę dorzucając counter na Lilianie.

Piątek dogrywa Image’a, co tłumaczy zagrywanie removalu w swojej turze. Wildsy wracają do gry.

W turze Tomka Phyrexian Metamorph zostaje Sun Titanem, lecz nie ma co wrócić. Ratchet Bomba nabija counterek i po przejściu do tury następnej tury niszczy klatkę.

Liliana ginie zabierając ze sobą jednego ze stworów przeciwnika aby po ataku Sun Titana (przywołującego z cmentarzyska swoją kopię) wrócić do gry z 3 counterami. Następuje wymiana po której Pędzisz gra z topdecku przeciwko dwóm Tytanom i Lilianie, co sugeruje, że to nie on zagra w top 4.

Armia Tytanów chwilę poźniej znowu kończy grę. Pędzisz po otrzymaniu nagrody poczuł się oszukany – w jego torbie znajdowały się tylko 72 bosterki a uważał, że ma być ich ciut więcej! Szybka lekcja matematyki z Ampem i po konsultacji z bratem dochodzi do wniosku, że jednak zaharpunił torbę i musi mu to wystarczyć^^.

2:0 dla słonecznych tytanów.

 


Półfinał: Szałek vs Janek. Autor: Sarna

Spoiler

 Pierwsza Gra

Janek zaczyna od mulligana do 5 i Seachrome Coasta. Tura Szałka to klasyczne zagranie tego turnieju: Wyspa + Delver of Secrets. Gracz ze Szczecina dogrywa Invisible Stalkera, który następnie wymienia się z Delverem. Szałek zagrywa w tym czasie 3 Pondery (na topie Delver, Snapcaster Mage i land) oraz drugiego Delvera. Kolejne tury to wymiana Geistów, Delver i Stalker ze strony Janka oraz Sword of War and Peace Marcina, który kończy grę 2 tury później. Bez większej historii.

1:0

Druga Gra

Obaj zawodnicy zatrzymali swoje startowe ręce. Janek zaczyna klasycznie: Wyspa + Delver, który od razu ginie od Gut Shota (18-20). W kolejnej turze układa górę decku Ponderem (Geist, Vapor Snag, Wyspa), z końcem kolejnej rzuca Thought Scoura (Vapor Snag, Wyspa).

Trzecia tura Szałka to dalej tylko landy, z końcem Janek robi Moorland Hauntem ducha (z Delvera). W swojej atakuje (17-20), rzuca Pondera (shuffle) i Geista, a z końcem dostaje Snagiem w tokena (17-19).

Marcin – kolejny land i Image zabijający Geista. Próbuje Mana Leakować Pikę, ale przeciwnik dopłaca. Później kolejna wymiana Geistów.

Janek próbuje zaatakować wstawonym turę wcześniej Snapcasterem z Piką, ale Gut Shot niweczy ten plan (15-19). Jednak nieustanny napływ tokenów z Moorland Haunta oraz Pika w stole pozwalają Jankowi prześcignąć nawet Sword of War and Peace i doprowadzić do decydującej partii.

1:1

Trzecia Gra

Tym razem gracze nie zaczęli od swojego porno drawu i Marcin zaczął skromnie od Duala i Pondera. Janek po mulliganie do 6 może zaoferować jedynie wyspę. Kolejne tury to Stalker z obu stron, Pondery oraz wymiana Geistów, Snapcasterów i żyć (18-18). Dopiero, gdy Janek dogrywa Dungeon Geista sytuacja na stole zmienia się o 180 stopni.

Szałek jednak nie poddaje się, kopiuje Imagem Geista tapując go. Jednak Pruchniewicz cofa swojego Geista, a następnie zabija Image ustalając lifetotal na 13-16.

Marcin próbuje się bronić tokenami z Haunta, jednak po kilku turach dobierania Stalkerów i landów poddaje grę.

2:1

Jan Pruchniewicz wygrywa z Marcinem Szałkiem 2-1 u awansuje do finału!

 

Półfinał: Lis vs Piątkowski. Autor: Wiszu

Spoiler

Pierwsza Gra

Piątek wbrew wszystkim podejrzeniom wybrał, że zacznie, co wywołało zdziwienie u przeciwnika i wielkie zdziwienie wśród obserwatorów.

Warto wspomnieć, iż chytrym planem Lisa na dzisiejszy turniej było nie trafienie na żadnego Delvera. Trafił na jednego, z którym przegrał (pozdrawiamy Bartka Melkę). Zaśmiał się szyderczo patrząc na mirrora delverów na drugim stole.

Obustronny keep

Piątek: 4 landy, Oblivion Ring, Ratchet Bomb, Unburial Rites
Lis: 3x Birds of Paradise, Mirran Crusader, Seachrome Coast, Razorverge Thicket, Garruk Relentless

Piątek „zaczął grę” od 2 tury, w której zagrał Ratchet Bombę, kiedy Lisu miał w stole BoPa i krzyżowca, którego pochłonął później Oblivion Ring. Turę po tym jak rycerz zniknął z pola walki wkroczył na nie Garruk, który zaczął tworzyć wilki. Odpowiedzią na wędrowca Michała był dobrany Batterskull.

Chwilę później Garruk zabija wilka, któego przyzwał, a Lisu dogrywa Strangleroot Geista i widząc życiodajnego zarazka oddaje turę. Piątek w swojej dorzucił 4 spirity (Lingering Souls + flashback) i czekał na rozwój sytuacji. Po znalezieniu Mirran Crusadera (z Garruka, za pomocą Strangleroot Geista) Lisu zaatakował śmiercionośnym wilkiem (20-17; Ratchet Bomb z 3 counterami <- ważne).

Gra w zasadzie zakończyła się turę po tym, jak Łukasz oddał turę, by Spiritem zablokować Crusadera Michała i w swojej założyć Batterskulla na jednego z pozostałych tokenów, a także zabić Geista Dead Weightem. Później Lisu mógł tylko atakować Wilkiem z deathtouchem, który w żaden sposób nie nawiązywał walki z zaequipowanym spiritem Piątka.

Grę ostatecznie zakończył missplay Lisa, który chciał nałożyć Angelic Destiny na Mirran Crusadera, którego Piątek zniszczył Ratchet Bombą.

Sideboarding:

Lis

Piątek

side in: 

side in:

  • Thrun, the Last Troll
  • 2 Ratchet Bomb
  • 2 Sword of War and Peace
  • Ray of Revelation
  • Divine Offering
  • Revoke Existence
  • Dissipate
  • Day of Judgment

side out:

side out: 

  • Sun Titan
  • Phantasmal Image
  • Fiend Hunter
  • Venser, the Sojourner
  • Feeling of Dread
  • Hero of Bladehold
  • atchet Bomb
  • 2x Dead Weight
  • Nihil Spellbomb

Gra druga

Ponownie obustronny keep:
Piątek: 3 landy, Oblivion Ring, Day of Judgment, Lingering Souls, Go for the Throat
Lis: Geist of Saint Traft, Avacyn’s Pilgrim, 3 landy, 2x Garruk Relentless

T3 Garruk, po przywołaniu wilka odszedł w zapomnienie za sprawą Oblivion Ringa Łukasza, który w następnej (po tym jak Lisu dograł drugiego Garruka i zabił sobie pielgrzyma) dograł Lingering Souls. Lisu twardo atakował wilkiem (20-16), dogrywa Geist of Saint Traft i (jak się później okazuje kluczową dla meczu) Ratchet Bomb.

Piątek atakuje Garruka tokenami, które Michał odruchowo niszczy bombą, odsyłającą również Garruka w niebyt. Po combat phase piątek dograł Day, by pozbyć się Geista.

W swojej Lisu dograł kolejnego mitycznego ducha, ale Łukasz z zagranej pod koniec tury Michała znalazł Phantasmal Image. Obok iluzji dograł Lingering Souls z grobu oraz Lilianę, która zabiła pielgrzyma.

Lisu nadal próbuje walczyć, dogrywa Birds of Paradise, na którego chce nałożyć Angelic Destiny, ale za sprawą Go for the Throat cały plan bierze w łeb. Mimo tego, że po tym Michał zagrał jeszcze Thrun, the Last Troll, Piątek pozbył się go kolejną iluzją, po czym Lisu poddał grę.

Lis – Piątkowski 0-2

 


 

Spoiler

Finał: Piątkowski Łukasz vs Pruchniewicz Jan

Jedyny zarejestrowany materiał z finału

Wyniki gier w TOP 8

Spoiler

Ćwierćfinały:

Mrozek  Michał 0-2 Szałek Marcin

Jezierski Grzegorz 1-2 Lis Michał

Pruchniewicz Jan 2-0 Gerwatowski Adam

Dudziec Tomasz 0-2 Piątkowski Łukasz

Półfinały:

Pruchniewicz Jan 2-1 Szałek Marcin

Piątkowski Łukasz 2-0 Lis Michał

Finał:

Piątkowski Łukasz 1-2 Pruchniewicz Jan

 

Decklisty TOP 8

Spoiler

Jan Pruchniewicz – UW Delver (miejsce 1)

4 Delver of Secrets
4 Snapcaster Mage
2 Invisible Stalker
4 Geist of Saint Traft
2 Dungeon Geist
3 Runechanter’s Pike
4 Mana Leak
4 Vapor Snag
4 Thought Scour
4 Ponder
3 Gut Shot
1 Mutagenic Growth
3 Moorland Haunt
4 Seachrome Coast
4 Glacial Fortress
9 Island
1 Plains

Side:

2 Dungeon Geist
1 Revoke Existence
2 Celestial Purge
2 Phantasmal Image
1 Timely Reinforcements
2 Disspiate
1 Oblivion Ring
1 Corrosive Gale
1 Steel Sabotage
1 Negate
1 Surgical Extraction

 

Łukasz Piątkowski – „Ale Urlich ma mniejszego” (miejsce 2)

1 Wurmcoil Engine
3 Phantasmal Image
3 Sun Titan
2 Liliana of the Veil
1 Batterskull
3 Day of Judgment
2 Dead Weight
2 Go for the Throat
4 Forbidden Alchemy
3 Lingering Souls
1 Nihil Spellbomb
3 Oblivion Ring
3 Ratchet Bomb
2 Think Twice
1 Unburial Rites
3 Darkslick Schores
1 Drowned Catacomb
2 evolving Wilds
3 Ghost Quarter
3 Glacial Fortress
1 Island
4 Isolated Chapel
4 Plains
2 Seachrome Coast
3 Swamp

Side:

2 Celestial Purge
1 Day of Judgment
3 Dissipate
1 Divine Offering
1 Nihil Spellbomb
1 Revoke Existence
1 Sever the Bloodline
2 Timely Reinforcements
2 Sword of Feast and Famine
1 Lingering Souls

 

Michał Lis – Bant Tempo (miejsce 3-4)

4 Birds of Paradise
3 Avacyns Pilgrim
4 Geist of Saint Traft
2 Oblivion Ring
3 Feeling of Dread
1 Venser the Sojurner
1 Phantasmal Image
3 Garruk the Relentless
3 Hero of Bladehold
1 Fiend Hunter
4 Angelic Destiny
4 Mirran Crusader
4 Strangleroot Geist
1 Sun Titan
7 Forest
4 Sunpetal Groove
4 Razorverge Thicket
4 Seachrome Coast
4 Hinterland Harbor

Side:

2 Mutagenic Growth
2 Ratchet Bomb
3 Sword of War and Peace
2 Ray of Revelation
1 Corrosive Gale
3 Celestial Purge
1 Thrun the Last Troll
1 Naturalize

 

Marcin Szałek – Uw Delver (miejsce 3-4)

4 Delver of Secrets
4 Snapcaster Mage
4 Invisible Stalker
3 Geist of Saint Traft
4 Sword of War and Peace
1 Midnight Haunting
3 Gut Shot
4 Vapor Snag
4 Mana Leak
4 Ponder
4 Gitaxian Probe
3 Moorland Haunt
4 Seachrome Coast
4 Glacial Fortress
9 Island
1 Plains

Side:

2 Ratchet Bomb
2 Flashfreeze
2 Dissipate
2 Revoke Existence
2 Celestial Purge
2 Phantasmal Image
1 Timely Reinforcements
1 Jace, Memory Adept
1 Divine Offering

 

Michał Mrozek – Migacz Pod aka ssanie na ekranie (miejsce 5-8)

4 Birds of Paradise
3 Phantasmal Image
1 Strangleroot Geist
1 Viridian Emissary
2 Blade Splacer
2 Fiend Hunter
1 Daybreak Ranger
1 Huntmaster of the Fells
1 Stonehorn Dignitary
1 Phyrexian Metamorph
1 Solemn Simulacrum
1 Acidic Slime
1 Archon of Justice
1 Geist-Honored Monk
1 Wurmcoil Engine
1 Primeval Titan
1 Sun Titan
1 Elesh Norn, Grand Cenobite

4 Birthing Pod
3 Green sun’s Zenith
4 Rampant Growth

1 Kessig Wolf Run
1 Gavony Township
1 Inkmoth Nexus
4 Razorverge Thicket
4 Sunpetal Grove
3 Hinterland Harbor
1 Copperline Gorge
5 Forest
2 Plains
1 Island
1 Mountain

Side:

1 Strangleroot Geist
1 Primeval Titan
2 Ancient Grudge
2 Corrosive Gale
1 Thrun the Last Troll
1 Karn Liberated
1 Ratchet Bomb
3 Oblivion Ring
3 Day of Judgement

 

Adam „Gerwaz” Gerwatowski – RG Aggro (miejsce 5-8)
9 Forest
4 Mountain
4 Rootbound Crag
4 Copperline Gorge
2 Kessig Wolf Run

4 Birds of Paradise
4 Llanowar Elves
4 Huntmaster of the Fells
4 Strangleroot Geist
3 Phyrexian Metamorph
3 Hellrider
1 Daybreak Ranger
1 Acidic Slime

4 Green Sun’s Zenith
4 Galvanic Blast

2 Sword of Feast and Famine
2 Sword of War and Peace

2 Garruk Relentless

Side:

2 Surgical Extraction
2 Ancient Grudge
2 Manabarbs
2 Corrosive Gale
2 Act of Agression
1 Viridian Corrupter
1 Thrun, the Last Troll
1 Batterskull
1 Increasing Savagery
1 Bellowing Tanglewurm

 

Tomasz Dudziec – GW Tokens aka Polanica Zdrój (miejsce 5-8)

4 Sunpetal Grove
4 Razorverge Thicket
8 Forest
3 Gavony Township
5 Plains

4 Birds of Paradise
4 Avacyn’s Pilgrim
3 Strangleroot Geist
3 Thalia, the Thraben Sentry
2 Blade Splicer
4 Hero of Bladehold
1 Geist-Honored Monk
2 Fiend Hunter
4 Mirran Crusader

2 Sword of War and Peace
2 Mortarpod
1 Oblivion Ring
1 Dismember
3 Garruk Relentless

Side:

2 Thrun, the Last Troll
1 Surgical Extraction
1 Ray of Revelation
2 Naturalize
1 Gideon Jura
1 Sword of War and Peace
1 Grafdigger’s Cage
2 Celestial Purge
2 Sword of Feast and Famine
1 Fiend Hunter
1 Phyrexian Metamorph

 

Grzegorz Jezierski – BGW Planeswalkers (miejsce 5-8)

2 Elspeth Tirel
2 Liliana of the Veil
3 Garruk Relentless
3 Gideon Jura
3 Sorin, Lord of Innistrad

4 Lingering Souls
3 Tezzeret’s Gambit
1 Timely Reinforcements
1 Increasing Devotion
4 Day of Judgment

1 Go for the Throat
1 Beast Within
1 Dismember
4 Tragic Slip

2 Oblivion Ring

4 Evolving Wilds
4 Sunpetal Grove
4 Isolated Chapel
4 Woodland Cemetery
1 Forest
4 swamp
4 Plains

Side:

2 Naturalize
2 Autumn’s Veil
2 Surgical Extraction
2 Celestial Purge
1 Ray of Revelation
2 Spellskite
1 Ratchet Bomb
2 Curse of Death’s Hold
1 Life’s Finale

Print Friendly, PDF & Email

Komentarze