Filmowa analiza Magic Origins od Sołtysa

Chociaż trudno nam w to uwierzyć nawet tak potężne istoty jak złowroga Liliana czy tajemniczy Jace były kiedyś podlotkami zastanawiającymi się jaki kierunek studiów wybrać po maturze. W takie oto realia przenosi nas najnowsza magicowa edycja, nie bez kozery nazwana Magic Origins. Nie bez kozery także mamy w naszej redakcji Sołtysa, który tym razem zebrał się w rekordowym tempie i nagrał analizę ww. setu.

Materiał powstał dzięki współpracy z witryną Gamesmasters.pl, której serdecznie dziękujemy za wsparcie. Oglądajcie, komentujcie i subskrybujcie na potęgę!

 

Oceny kart z Magic Origins:

1. Kolor biały

 

2. Kolor niebieski

3. Kolor czarny

 

4. Kolor czerwony

 

5. Kolor zielony

 

6. Multikolory i karty Colorless

-x-

Tradycyjnie zapraszamy wszystkich chętnych do zgłębienia wiedzy o formacie do skorzystania z naszej analizy tekstowej, a także do komentowania powyższych filmów i dyskusji. Materiał powstał dzięki współpracy z serwisem GamesMasters.pl, któremu dziękujemy za okazaną pomoc.

Pozdrawiam, Sołtys

GM logo na TOG mtg, Analiza Fate Reforged


 

ORI, Magic Origins

Podstawowe informacje o Magic: Origins

Opis fabuły „Magic: Origins: Motywem przewodnim edycji jest „obudzenie iskry”. Historie Planeswalkerów rozpoczynają się zazwyczaj od jakiegoś dramatu, małej tragedii, która budzi w nich iskrę wędrowców. Poznajemy historie pięciu Planeswalkerów nowej fali (czyli takich trochę słabszych niż Nicol Bolas, Urza, Mishra, Teferi i wielu innych mogących siłą woli tworzyć światy). Origins opowiada o kluczowych dla danych kolorów młodych Planeswalkerach, jak było im ciężko w młodości, jak dostali swoje iskierki, z jakich planów pochodzą i na jakie przeszli podczas straty swego planarnego dziewictwa. Liliana struła, pozbawiła poczytalności i zabiła swojego brata, Jace wszedł w brudne deale z potężnym sfinksem, który robił go w jajo, Chandra miała być skazana za ognistą magię zabronioną w jej krainie, Gideon – samozwańczy Robin Hood Therosa – przypadkiem pokonał silniejszego przeciwnika, a Nissa lubi kwiaty, kocha elfy, boi się węży i gardzi wampirami.

Planneswalker Plan narodzin Plan pierwszej podróży
Gideon Jura Theros Bant
Jace Beleren Vryn Ravnica
Liliana Vess Dominaria Innistrad
Chandra Nalaar Kaladesh Regatha
Nissa Revane Zendikar Lorwyn

Magic: Origins jest ostatnim dodatkiem przed rozpoczynającym się zestawem setów dwuedycyjnych pod kątem rotacji standardu. ORI jest także mocno powiązane z planszówką oraz komputerowym Magic Duels: Origins.

Jedyny trailer papierowych ORI jaki znalazłem ogranicza się do animacji widelca, więc polecam trailer Duelsów.

Trailer komputerowych Duelsów:

Nazwa setu: Magic: Origins

Blok: Core Set

Trzyliterowy skrót: ORI 

Twitter Hashtag: #MTGORIGINS

Oficjalny Release/Launch Weekend: 17 lipca 2015

Eventy prereleasowe IRL: 11-12 lipca 2015

Game Day: 8-9 sierpnia 2015

Prerelease events na MTGO: 24 lipca

Release ORI na MTGO: 27 lipca 2015

Pro Tour Magic Origins: 31 lipca – 2 sierpnia 2015, Vancouver, Kanada

Liczba kart: 272 + basic landy. W tym: 101 commonów, 80 uncommonów, 55 rarów, 16 mythic rarów, 20 basic landów. Dodatkowe 15 kart w sample decku (6 commonów, 4 uncommony, 5 rarów).

Sample decks: ten produkt dla początkujących będzie zawierał 15 wspomnianych wyżej czarów numerowanych 273 i wyżej, zawierać będzie 15 kart, które pojawiły się wcześniej w Magicu, ale nie będą obecne w 272 kartach Originsa. Będą to klasyki, taki jak: Serra Angel, Sengir Vampire i Mahamoti Djinn. Będą one legalne w każdym formacie, w którym legalny będzie ORI. Te karty będą także obecne w Magic Origins Deck Builder’s Toolkit.

Print Friendly, PDF & Email

Komentarze