Magic Lore – Planeswalkerzy Multiwersum, część 2 – po Naprawie Świata: złoczyńcy

Oto jest rzecz o Przybyłych, potężnych istotach Wędrowcami zwanych. Pośród wielu światów, pośród wielu ras rodzą się Wybrani. Ci obdarowani Iskrą. lub którym iskra aktywuje się za życia. Nie jest jasne, dlaczego jedni ową Iskrę posiadają, ani też czym dokładnie Iskra jest. Poznaliśmy jednak wielu spośród niezliczonych szeregów Wędrowców, z bezmiaru światów Multiwersum. Tym razem interesują nas złoczyńcy MtG.

A przed Tobą ich spis.

Druga część poświęcona jest Wędrowcom, którzy w okresie po Naprawie Świata mogą być określeni jako złoczyńcy lub taką rolę pełnili w Magicowych dodatkach oraz towarzyszącej im linii fabularnej. Wędrowcy są wymieniani według kolejności alfabetycznej. Każda kolejna część materiału przedstawia znanych z imienia Planeswalkerów, którzy pojawili się w ponad dwudziestopięcioletniej historii Magica. Zaczynamy od Wędrowców, którzy pojawili się lub wyraźnie zaznaczyli swoją obecność po Naprawie Świata, czyli wydarzeniu znanym w historii planu Dominaria i samego Magica jako The Mending.

Planeswalkerzy Multiwersum – po Naprawie Świata: złoczyńcy

Ashiok, Nightmare Weaver by Karla Ortiz

Ashiok

Ten Wędrowiec posiada nieustalony wiek, rasę a nawet płeć. Moc, którą włada, pozwala na przyzywanie stworzeń z sennych koszmarów ofiary i nadawanie im kształtu. Moc wywarła ogromny wpływ na Wędrowcu, odbierając mu, czy też jej, część twarzy. Zamiast niej widać unoszący się dym. Charakterystyczne są także długie, zakrzywione szpony zamiast palców.

Nieznane są motywacje, jakie ma Ashiok, ale wiadomo, że przemierza Multiwersum, przejmując koszmary mieszkańców różnych planów. Tak właśnie trafia na Theros, gdzie odkrywa ogromny potencjał w snach żyjących tu istot. Próbuje zamienić plan w świat niekończącego się snu. W tym celu nawiązuje nawet współpracę z jednym z lokalnych bogów, Phenaxem. Plan zostaje udaremniony przez Planeswalkera Dacka Faydena oraz pomagającego mu kleryka Ravosa.

Później Ashiok bierze udział w Wojnie Iskry, ale w jakim charakterze i w jakim stopniu się w nią angażuje, tego nie wiemy.

 

Domri, Chaos Bringer by Zack Stella

Domri Rade

Urodzony na Ravnice, człowiek i sierota, porzucony na jednej z ulic. Dołączył do klanów Gruul, przyczyniając się do siania chaosu w mieście. Wykazał się dużą naiwnością i dziecinnością. Był pierwszym (znanym z imienia) Wędrowcem, który stracił iskrę na rzecz smoka Nicol Bolasa podczas Wojny w roku 4593 AR, w wyniku czego zmarł.

Domri Rade od początku był żądny władzy. Od początku również podziwiał klany Gruul i niespecjalnie przejmował się wielką polityką. Nienawistnie usposobiony do cywilizacji, która go odrzuciła, wielką przyjemność odnajdywał w filozofii Gruul i niszczeniu wszelkiej architektury. Upodobał sobie przebywanie wśród dzikich bestii. Tu nauczył się pierwszych magicznych sztuczek związanych z tego rodzaju istotami i to zagwarantowało mu miejsce w klanach.

Jego iskrę aktywował Rytuał Przejścia. Zakopanie żywcem w ziemi sprawiło, iż Domri spanikował i przeniósł się na Alarę, w rejon Naya. Po powrocie na Ravnicę stopniowo piął się w górę w hierarchii klanów Gruul, a następnie pokonał cyklopa Borborygmosa i sam stał się Mistrzem Gildii Gruul. Jego działania w tej roli bezpośrednio przyczyniły się do wywołania Wojny Iskry i inwazji Nicol Bolasa z armią wiecznych zombie. Początkowo Domri nawet z nimi walczył, pomógł innej walkerce, Kayi, ujść z życiem. Jednakże w pewnym momencie dostrzegł w działaniach Bolasa okazję do zniszczenia Ravnici i innych gildii na tym planie. Zmianę barw przypłacił życiem, jako że smok od razu zwrócił się przeciwko niemu i wchłonął jego iskrę.

 

Dovin Baan by Tyler Jacobson

Dovin Baan

Vedalken pochodzący z Kaladeshu. Posiada wrodzony talent do krytycyzmu, dodatkowo wzmocniony dzięki magii. Ta moc pozwala mu dostrzegać wszelkie wady jakiegokolwiek mechanizmu lub systemu – forma jest nieistotna. Jeśli jest tam gdzieś wada, Baan ją dostrzeże. Co więcej, doskonale będzie wiedział, jak rzecz tę ulepszyć i usprawnić, doprowadzając ją do perfekcji. Dzięki temu zyskał tytuł Ministra Inspekcji Konsulatu na rodzimym świecie, stając się de facto jednym z członków rządu.

Dovin Baan uczestniczył w wydarzeniach związanych z Rewolucją Eteru na Kaladeshu. Był oponentem Strażników Bram (Gatewatch), których zresztą sam sprowadził na ten plan. Co ciekawe, choć jego działania w znacznym stopniu utrudniały wygraną Chandry Nalaar i innych walkerów z Gatewatch, to powstrzymał się na przykład przed użyciem pełnej mocy swych wojsk, chroniąc w ten sposób ludność cywilną przed zniszczeniami. Uwięził nawet Barala, innego członka Konsulatu, gdy dowiedział się, iż ten zamordował ojca Chandry.

Dovin Baan nie jest zatem okrutnym tyranem, choć z pewnością potrafi być bezduszny, zwłaszcza w oczach innych. Jako postać zafascynowana doprowadzaniem systemów do perfekcji, po konflikcie na Kaladeshu trafił w orbitę wpływów smoka Nicol Bolasa. Wrażenie zrobiła na nim doskonałość planu tego walkera, a dodatkowo został skuszony możliwością przekształcenia planu Ravnici w efektywny i poukładany świat. Z pomocą Nicol Bolasa został Mistrzem Gildii Senatu Azorius. Tu wyeksponowana została kolejna cecha szczególna Baana – jego zamiłowanie do Thopterów i wykorzystywania ich jako maszyn szpiegowskich. Baan zmienił Gildię Azorius z biurokratów w efektywną siłę policyjną, która przy wykorzystaniu magów prekognicyjnych mogła aresztować złoczyńców jeszcze zanim popełnili przestępstwo.

W czasie Wojny Iskry wspierał Nicol Bolasa, stojąc na straży artefaktu Nieśmiertelne Słońce. W czasie walki o niego, został oślepiony i poparzony przez Lazava, zmiennokształtnego przywódcę Gildii Dimir, udającego Chandrę Nalaar, po czym uciekł, planeswalkując w nieznanym celu. Za swój udział w wojnie Dovin Baan jest obecnie ścigany przez Vraskę, gorgonę-walkera z Ravnici.

 

Nicol Bolas, Dragon-God by Matt Stewart

Nicol Bolas

Nicol Bolas to podła i zła kreatura, która jest odpowiedzialna za cierpienie i śmierć niezliczonych ofiar w całym Multiwersum. Być może dlatego fani tak lubią tego smoka.

Z pewnością jest to jeden z najbardziej charakterystycznych złoczyńców Magica, choć jego karciane początki wcale nie zapowiadały aż takiej kariery. Ot, był jedną z wielu postaci dodatku Legends. Nicol Bolas jest razem ze swym bratem bliźniakiem Uginem jednym z najstarszych i najpotężniejszych żyjących Planeswalkerów (urodził się ~25000 lat temu według AR, na Dominarii, jako jeden z potomków Ur-Dragona). A właściwie był, bo w Wojnie Iskry utracił status Wędrowca. Konflikt ten miał przywrócił Bolasowi dawną potęgę. Zakończył się jednak uwięzieniem na Planie Medytacji, odarciem z imion, a także bolesnymi ranami, zarówno mentalnymi, jak i fizycznymi.

Kwestia imion ma akurat ważne znaczenie – dla smoków z Dominarii to była sprawa prestiżowa. Imiona smoków były im przypisane od narodzin i – o ile wiemy – zawsze były podwójne. Nicol musiał się nimi zaś podzielić ze swym bratem, Uginem. Oba smoki wykluły się z jednego jaja i były mniejsze od swych pobratymców, przez co były pogardzane i były dla nich obiektem kpin. Dlatego też Nicol przyjął drugie imię, Bolas, które sam sobie nadał. Smok był jednak znany także i pod innymi nazwami. Przedstawiał się jako Drugie Słońce (Second Sun), Rogaty (Horned One), Wieczny Wąż (Forever Serpent, chociaż tutaj bardziej adekwatne byłoby Wieczna Gadzina), Bóg-Faraon (God-Pharaoh), Lord Nicolas, Mistrz Venati, Sensei Ryu.

Nicol od początku dążył do zdobycia jak największej mocy i władzy. Chciał by go podziwiano i liczono się z nim. Dlatego też, gdy tylko mógł, stawiał się w boskiej roli, często jakoś powiązanej ze słońcem – zresztą gdy wędrował między światami, znikał w złotym blasku. Ponadto, Bolas to machiaweliczna istota, wiecznie coś knująca. Jego imiona – jeśli nie miały mu dodać splendoru – miały ukryć prawdziwą tożsamość smoka. Te zaś, które miały mu dodawać chwały, jednocześnie pokazują, że miał skłonności do megalomanii i narcyzmu.

Nie można jednak Bolasowi odmówić potęgi. Chociaż zawsze starał się udowadniać, że był lepszy i mądrzejszy od innych, to często miał ku temu dobre powody. Wszak to Bolas doprowadził do wybuchu Wojny Starszych Smoków (ang. Elder Dragon War, i w zasadzie w niej wygrał, zabijając niemal wszystkie inne smoki), pokonał potężnego lewiatana na Madarze na Dominarii (tworząc przy okazji jedną z wyrw czasowych, co miało spore konsekwencje lata później), podbił kawał Dominarii, rządząc przez stulecia jako madarański imperator, zamknął jedną z wyrw czasowych (ale nie tę madarańską, wykorzystał przy okazji esencję innego Wędrowca), podbił Amonkhet, pokonując lokalnych bogów i wypaczając funkcjonowanie tego planu oraz żyjących tu humanoidów, wywołał wojnę na Alarze i doprowadził do połączenia się odłamków planu, przyczynił się do uwolnienia tytanów Eldrazi na Zendikarze, pokonał i podzielił Planeswalkerów z Gatewatch, doprowadził do Wojny Iskry, w której zginęło wielu Wędrowców i mieszkańców Ravnici.

W całej tej jego potędze Bolas ma jednak jedną zasadniczą wadę – to poczucie wyższości i arogancja, które zaślepiają go i są źródłem porażek. Bolas jest jednak mściwą istotą, czego doświadczył ród Tetsuo Umezawy czy jeden z boskich duchów planu Kamigawa. Macki Bolasa sięgają daleko, a jego nienawiść do tych, którzy mu stanęli na drodze, jest nieskończona.

Nicol Bolas często nie działał samodzielnie. Charakterystyczne dla niego było to, iż wysługiwał się innymi Wędrowcami. Jego podwładnymi lub w orbicie jego wpływów byli m.in. Tezzeret, Liliana Vess, Dovin Baan, Kaya, Domri Rade, Vraska, Ral Zarek, Sarkhan Vol. Nie zawsze byli zresztą świadomi konsekwencji zlecanych przez Bolasa zadań. Czasem smok tak nimi manipulował, że działali na własną szkodę. Zawsze to przyjemność i plany kapryśnego gada były na pierwszym miejscu.

Warto też podkreślić specyficzny związek Nicol Bolasa z bratem Uginem. Smocza para początkowo razem współdziałała i wychowywała się. Obaj wspólnie polowali, uczyli się i poznawali świat. Później jednak Bolas zaczął wykorzystywać brata i manipulować go do swoich celów. Ugin jako pierwszy został Planeswalkerem i to z zazdrości i gniewu aktywowała się iskra Bolasa. Stali się przy tym zajadłymi wrogami. Nicol przynajmniej dwukrotnie zabijał potężnego brata – raz na Tarkirze, raz w Świecie Medytacji. W końcu został jednak przez niego pokonany. Ale i on sam się odradzał – choćby po pokonaniu przez wspomnianego Umezawę i zakończeniu jego rządów Imperium Madary. Nic nie było jednak ważniejsze od jego szczególnej relacji z Uginem, która zresztą ostatecznie stała się jedną z przyczyn klęski Nicola w Wojnie Iskry.

 

Ob Nixilis, Reignited by Chris Rahn

Ob Nixilis

Ob Nixilis jest walkerem czerpiącym siłę z czarnej many (oraz czerwonej – kiedy planeswalkuje znika w ogniu) i to wyraźnie widać w jego charakterze. Jest sadystyczny, okrutny, mściwy. To prawdziwy tyran, który zarazem jest niezwykle błyskotliwym wojownikiem, magiem i taktykiem. Szalona inteligencja i brak jakiejkolwiek empatii sprawiają, że Ob Nixilis jest niezwykle groźnym przeciwnikiem. A dodatkowo dysponuje on niebezpiecznym rodzajem magii, która wysysa życie – na zasadzie przeciwieństwa nekromancji. Pozbawiając wrogów siły życiowej Ob Nixilis powiększa swą własną moc, pochłaniając tę energię dla siebie.

Ob Nixilis przed wieloma laty był zwykłym człowiekiem, który żył na planie systematycznie nękanym wojnami. Studiując jego historię Ob Nixilis nabrał przekonania, że każda cywilizacja w pewnym momencie musi upaść, więc najlepszym podejściem jest zdobyć dla siebie jak najwięcej, zanim do tego momentu dojdzie.

W czasie jednej z wojen, otoczony przez wrogów, Ob Nixilis poświęcił swoje wojska, by przyzwać demony i dzięki temu pokonać przeciwników. Demony spełniły prośbę, a także skryte pragnienie Ob. Nixilisa i w efekcie każda żywa istota na jego rodzinnym planie zginęła. To uaktywniło iskrę Oba i pozwoliło mu zrozumieć jałowość jego ambicji i samego życia. Czy nasz bohater doznał traumy i zdecydował się naprawić wyrządzone krzywdy? Zdecydowanie nie. Zamiast tego zaczął karierę międzyplanarnego zdobywcy i tyrana, co w efekcie doprowadziło do przejęcia przez niego artefaktu The Chain Veil i sprowadzenia na siebie klątwy, przez którą stał się demonem. Skutkiem tego była zaś konfrontacja z Nahiri na Zendikarze, gdzie Ob Nixilis najpierw stracił dostęp do swej iskry, a następnie został uwięziony przez wspomnianą walkerkę przy pomocy hedrona. Ob poprzysiągł zemstę Zendikarowi, którą częściowo udało mu się zrealizować później, po wielu latach, gdy zostali uwolnieni tytani Eldrazi. W czasie tych wydarzeń odzyskał iskrę i opuścił plan, wcześniej jednak niwecząc próby pokonania tytanów przez walkerów z Gatewatch. Ob Nixilis wziął również udział w Wojnie Iskry. Był członkiem grupy, która miała zniszczyć portal, dzięki któremu armia zombie smoka Nicol Bolasa przenosiła się z Amonkhetu na Ravnicę. W czasie Wojny Iskry Ob Nixilis znacznie powiększył swą moc, niszcząc i pochłaniając życiową energię wielu zombie z armii Bolasa. Odszedł jednak, gdy tylko miał ku temu okazję, nie decydując się na pomoc w ostatecznym rozprawieniu się ze smokiem.

 

Oko, Thief of Crowns by Yongjae Choi

Oko

Oko należy do rasy fey, czyli wróżek. Bywa jednak mylony z elfem. Jest zmiennokształtnym i może przybierać różne formy. Może także sprawiać, że inne dotykane przez niego osoby mogą się zmienić w to samo, w co on – o ile podtrzymuje kontakt fizyczny. Oko jest przystojny, charyzmatyczny i inteligentny. Jednocześnie jest próżny, bywa okrutny i złośliwy. Posiada zdolności telepatyczne, a także zdolności regeneracyjne. Potrafi kogoś zauroczyć, przejmując nad nim kontrolę mentalną. Teoretycznie nienawidzi tak robić, a jednak w praktyce jak najbardziej mu się to zdarza. Jest anarchistycznie nastawiony. Nie znosi rządów i ich ustrukturyzowanej hierarchii. Nie znosi też hipokryzji. To dlatego czyni innym istotom psoty, które… cóż, raczej nie są tak przez nie postrzegane. Oko właściwie nie dostrzega żadnych świętości, a jego czyny mogą mieć dramatyczne konsekwencje. On sam jednak rzadko się im przygląda, przenosząc się na inny plan zanim ma szansę dostrzec długofalowe efekty swoich działań.

Oko pochodzi ze świata, w którym rządzą inne wróżki, które porzuciły swą frywolną naturę na rzecz zhierarchizowanego społeczeństwa. Oko w tym otoczeniu wyróżniał się swoim podejściem – odejście od natury wróżek postrzegał właśnie jako hipokryzję. To rzecz jasna nie podobało się władzom. Oko został poddany magicznym procedurom. Skutkiem tego była aktywacja iskry, pogłębienie się niechęci do władzy oraz brak zaufania do innych.

Oko jest odpowiedzialny za wydarzenia związane z porwaniem i próbą zabicia króla Algenusa Kenritha na planie Eldraine, a w konsekwencji wywołanie wojny w tutejszym królestwie. Oko w tym celu zamienił króla w jelenia. Jego plany zostały pokrzyżowane przez rodzeństwo Kenrith – Rowan i Willa, a także przez Planeswalkera Garruka Wildspeakera, którego przez pewien czas kontrolował dzięki swoim mocom. Oko uciekł z Eldraine, przenosząc się na nieznany plan.

 

Tezzeret, Agent of Bolas by Aleksi Briclot

Tezzeret

Tezzeret to Planeswalker, który w zasadzie jest człowiekiem. Wyróżnia się jednak tym, że ma metalowe części ciała, a dodatkowo zostało ono wzmocnione przez eterium – stop, który zawiera w sobie eter. Tezzeret wygląd więc dość specyficznie, jak zresztą wielu innych mieszkańców Esperu, odłamka planu Alary. Tezzeret specjalizuje się w tworzeniu konstruktów, manipulacji artefaktami, ożywianiu ich, a także ma pewne zdolności jeśli chodzi o magię mentalną, także różdżkarstwo. Tezzeret nie jest szczególnie sympatyczną postacią. Ma wybuchowy temperament. Jest brutalny i okrutny, a kieruje nim żądza wiedzy i potęgi. Z tego też powodu Tezzeret znalazł się w pewnym momencie w orbicie wpływów Wędrowca Nicol Bolasa, któremu służył niechętnie do samego końca.

Tezzeret wyznaje zasadę wpojoną mu przez ojca, że silniejsi rządzą i biorą od słabszych co tylko chcą i mogą. Naukę tę pojął w dniu śmierci jego matki rozjechanej przez karetę mistrza gildii. Tu trzeba dodać, że Tezzeret wywodził się z nizin społecznych, a jego dzieciństwo nie należało do najłatwiejszych. Jego matka była prostytutką, a ojciec miał skłonności do przemocy. W okolicy też nie było najbezpieczniej, a i sam Tezzeret szybko zszedł na drogę bezprawia. Już jako dziewięciolatek kradł eterium. Jako jedenastolatek miał już na koncie morderstwa – zabijał matki tych, którzy weszli mu w drogę. Charakter i podejście do życia Tezzereta dobrze też ukazuje to, iż będąc tym jedenastolatkiem zdecydował się porzucić ojca i opuścić rodzinną okolicę.

Później Tezzeret piął się na szczyty hierarchii społecznej, pilnie i wyjątkowo szybko ucząc się pod okiem mistrzów metalurgii, przy okazji kradnąc, mordując i robiąc wszystko, by jak najszybciej spełniać marzenia o władzy i ulepszeniach ciała przy pomocy eterium. Wkrótce uderzył w szklany sufit, gdy okazało się, że jego pochodzenie ma nawet większe znaczenie niż umiejętności. W połączeniu z wybuchowym i mściwym temperamentem doprowadziło to go do przekroczenia kolejnych granic i ostatecznie ujęcia oraz brutalnego pobicia co aktywowało jego iskrę i rzuciło go w mroczny świat Grixisu, innego odłamka Alary. To zaś sprawiło, że Tezzeret trafił na smoka Nicol Bolasa, któremu w zamian za obietnicę potęgi i władzy oddał się w służbę.

Od tej pory Tezzeret wypełniał jego polecenia, stając się członkiem Nieskończonego Konsorcjum (Infinite Consortium). Tu po raz kolejny uwidoczniła się jego natura, jako że w pewnym momencie zdradził Bolasa i przejął organizację. Wkrótce najął Jace’a Belerena, Wędrowca telepatę, do ochrony przed szpiegami smoka. Wdał się zarazem w jeszcze głębszy spór ze swoim dawnym panem i ostatecznie utracił władzę w Konsorcjum i został pokonany. Znowu stał się sługą Bolasa, tym razem już jednak lojalnie wykonując polecenia smoka – najpierw udając się na plan Mirrodinu, gdzie trwała inwazja Phyrexian, a potem stając się Głównym Sędzią i członkiem Konsulatu na Kaladeshu.

Tezzeret był kluczową postacią w planie Nicol Bolasa, który miał umożliwić smokowi odzyskanie boskiej mocy sprzed wydarzenia znanego jako Mending. Tezzeret ukradł Most Planarny, dzieło jednej z wynalazczyń na Kaladeshu, który umożliwił mu zamianę w portal, którym armia Bolasa mogła przedostawać się z planu Amonkhet na plan Ravnica i zapoczątkować Wojnę Iskry. Tezzeret z zadowoleniem przyjął swoją porażkę w tym konflikcie, licząc na pokonanie Bolasa przez innych Wędrowców i uwolnienie go od służby smokowi. Po wojnie Tezzeret jest ścigany przez Planeswalkera Ral Zareka za swój udział w konflikcie.

Warto dodać, że losy Tezzereta nie są do końca jasne, co wiąże się z kanonicznością książki „Test of Metal”. W niej Tezzeret wyruszył z misją zdobycia wiedzy o tym, jak tworzyć eterium, a zarazem mierzył się z Jacem Belerenem oraz Nicol Bolasem.

 

Tibalt, Rakish Instigator by Chase Stone

Tibalt

Tibalt urodził się jako człowiek w Nephalii na Innistradzie. Początkowo był pomocnikiem skaberenów, czyli magów wskrzeszających zmarłych we frankensteinowskim stylu. Nie miał do tego talentu i z czasem zaczął odreagowywać swoje frustracje na żywych organizmach. Zaczynał od robaków, potem przez zwierzęta doszedł do ludzi, pławiąc się w nieszczęściu swoich ofiar i eksperymentując z odpornością istotna ból. Sadystyczne skłonności Tiblata ściągnęły na niego uwagę innistradowych diabłów, z którymi szybko wdał się w konszachty, pogłębiając swoje obsesje. Jego fascynacje zostały również dostrzeżone przez okolicznych mieszkańców, a w konsekwencji także inkwizycji – musiało się to zakończyć konfrontacją. W jej trakcie Tibalt rzucił czar, w wyniku którego jego osoba połączyła się z esencją towarzyszących mu diabłów. W efekcie stał się pół-diabłem, pół-człowiekiem. Doświadczył także cierpienia wszystkich istot, którym wyrządził krzywdę, a trauma, jaką to wywołało, uaktywniła jego iskrę.

Tibalt jest okrutną, sadystyczną, pozbawioną empatii, egoistyczną istotą, lubującą się w cierpieniu innych. Co więcej, często on jest tego cierpienia przyczyną. Tortury, zadawanie bólu, psychiczna i fizyczna przemoc – to wszystko to jego konik. Jego działania w czasie Wojny Iskry pozwalają także na nazwanie go agentem chaosu. Mimo że walczył przeciw Bolasowi i jego zombiakom, nie przeszkadzało mu to w międzyczasie gnębić mieszkańców Ravnici i dokonywać aktów wandalizmu. Usposobienie Tibalta sprawiło, że w pewnym momencie starł się z Sorinem, a w ostatnim czasie aspiruje do miana nemezis Chandry.

 

Xenagos, the Reveler by Jason Chan

Xenagos

Być może najbardziej hedonistyczny Planeswalker w historii, przynajmniej tej po Mending. Jest – właściwie był – satyrem, który rzucił wyzwanie bogom planu Theros. Urodzony w Setessie na tym świecie.

Xenagos jeszcze w łonie matki wykazał się właściwie niespotykaną przemocą oraz ego, zabijając swą własną siostrę. Jego matka, Raissa, od samego początku wiedziała, że przeznaczeniem młodego satyra jest zostać kimś wielkim. Xenagos za nic miał jednak cudze życie, zabijając w wieku kilku lat inne dziecko. Co więcej, już jako sześciolatek podjął próby zamordowania matki. Jego iskra uaktywniła się w czasie Bakkei, okresu świętowania i rytualnego szaleństwa w Skola Valley (Xenagos w pewnym momencie był zresztą władcą tego miejsca).

Rozgoryczony i zniechęcony brakiem znaczenia własnej osoby i jałowości prowadzonego życia, powraca na Theros, gdzie zaczyna przejawiać ambicje stania się bogiem. Podkopuje zaufanie mieszkańców Theros do bogów, wprowadzając chaos w panteonie i doprowadzając do serii konfliktów i potyczek. Te działania doprowadzają do uzyskania przez niego boskiego statusu. Nie dane mu jednak było nim się długo nacieszyć. Xenagos zginął po kilku dniach od tego momentu w pojedynku z Elspeth, przebity darowaną jej przez Helioda, boga słońca Theros, włócznią Godsend. Było to w roku 4607 AR.

 

Ramaz

Człowiek, szaman i Wędrowiec o nieznanym pochodzeniu, czasie życia i wszelkich innych szczegółach poza tym, że to dzięki jego manipulacjom Chandra dokonała kradzieży Dragon Scroll – Smoczego Zwoju. Jak się okazało później w konfrontacji z szukającą zemsty walkerką, najprawdopodobniej wykonywał rozkazy Nicol Bolasa.

 

Sifa Grent

Sifa pochodzi z Alary, a dokładniej z Grixisowej części tego planu. Iskra Sify uaktywniła się, gdy próbował ją przejąć demon Malfegor. W pewnym momencie Sifa zabiła mieszkańców Drakestone na Fiorze przy pomocy pewnego czaru, stając się tym samym arcynemezis dla Dacka Faydena. Ostatecznie, zginęła w konfrontacji z nim na Ravnice, gdy próbowała powtórzyć zaklęcie z Fiory, by przejąć życiowe moce drzewa-świata Vitu-Ghazi.

 

Źródła

Pisząc ten tekst posiłkowaliśmy się poniższymi źródłami oraz konkretnymi wpisami na wiki o danych Wędrowcach:

 

Aktualizacja z 21.12.2019: obecnie ukazały się poniższe prace w ramach projektu Magic Lore PL


PR PATRONI I SPONSORZY PR

Serdecznie dziękujemy naszym Patronom i Sponsorowi, którzy wspierali lub aktywnie wspierają Projekt Magic Lore Pl!

  • Warszawskie sklep StrefaMtg.pl
  • Jakub Rojek z Wilda Software
  • Michał Sumka
  • Paweł Szczęsny
  • Rymika Myślicka
  • Piotr Gliźniewicz
  • Sebastian Pustelnik
  • Patron Anonimowy
  • Patron Anonimowy

Pozdrawiamy i gorąco namawiamy do wspierania naszego projektu, np. za pośrednictwem Patronite.

 


O autorach: 

Emil Marcinkowski i Przemysław Oberbek – info o autorach w zakładce redakcja.

Paweł Szumert – casualowy sędzia prereleasów, wielbiciel commandera i kiepskich żartów. Kartonikami przekręca już przeszło 10 lat i jako jeden z nielicznych stara się (przynajmniej pobieżnie) zgłębiać lore na bieżąco.

Print Friendly, PDF & Email

Komentarze