Magic Lore – Planeswalkerzy Multiwersum, część 6 – przed Naprawą Świata: Wędrowcy Magica

Oto jest rzecz o Przybyłych, potężnych istotach Wędrowcami zwanych. Pośród wielu światów, pośród wielu ras rodzą się Wybrani. Ci obdarowani Iskrą. lub którym iskra aktywuje się za życia. Nie jest jasne, dlaczego jedni ową Iskrę posiadają, ani też czym dokładnie Iskra jest. Poznaliśmy jednak wielu spośród niezliczonych szeregów Wędrowców, z bezmiaru światów Multiwersum. W tej części przedstawieni zostali wszyscy Wędrowcy Magica sprzed Naprawy Świata, o których wiemy, że na pewno do tej grupy istot należeli.

A przed Tobą ich spis.

Szósta część zawiera spis wszystkich Wędrowców sprzed Naprawy Świata – tych, którzy nie pojawili się jak dotąd w historii po tym evencie albo zmarli zanim ono nastąpiło lub w jego trakcie oraz tych, którzy nawet jeśli mocno odcisnęli piętno na fabule Magica, to dziś albo nie są Planeswalkerami, albo nie mają dużego znaczenia. Dziś to w dużej mierze postacie historyczne. Wędrowcy są wymieniani według kolejności alfabetycznej. Każda kolejna część materiału przedstawia znanych z imienia Planeswalkerów, którzy pojawili się w ponad dwudziestopięcioletniej historii Magica. Oto Wędrowcy Magica, którzy pojawili się po rewizji fabularnej karcianki, ale są już raczej częścią jej historii niż aktywnymi graczami.

Planeswalkerzy Multiwersum – przed Naprawą Świata: Wędrowcy Magica

 

Azor, the Lawbringer by Ryan Pancoast

Azor

Azor jest sfinksem, który żyje już ponad dziesięć tysięcy lat. Obecnie przebywa na Ixalanie, planie, który miał stać się więzieniem dla smoka Wędrowca Nicol Bolasa. By się to udało, Azor poświęcił swoją własną iskrę. Jest też hieromantą i magiem prawa.

Wpływ Azora na Multiwersum jest ogromny. W wielu miejscach ustanawiał prawa i systemy, a wiele sfinksów na różnych planach – między innymi Zendikarze i Alarze – również sprawia wrażenie, iż zostało na nich odciśnięte piętno tego Walkera – zarówno kulturowo, jak i w zakresie wyglądu. Azor uważa swoje ingerencje za coś dobrego i pożądanego, choć narzucane przezeń systemy nie zawsze miały pozytywne efekty.

Wędrowiec ten miał kluczowe znaczenie dla losów planu Ravnica. Stworzył on Pakt Gildii, dzięki któremu przez milenia utrzymywał się na planie względny pokój między frakcjami. Azor jest odpowiedzialny za większą część pisanej części porozumienia. Ponadto, jest twórcą zabezpieczenia na wypadek problemów z Paktem w postaci Ukrytego Labiryntu (Implicit Maze). Na Ravnice zapamiętany jako Wielki Sędzia Azor I (Supreme Judge Azor I).

Azor jest też twórcą artefaktu Nieśmiertelne Słońce, kluczowego dla planów Nicol Bolasa w Wojnie Iskry. Pierwotnie przedmiot ten miał jednak służyć jego uwięzieniu. Azor wraz z Planeswalkerem Uginem obmyślili plan, który miał raz na zawsze rozwiązać problem ze smokiem, który wcześniej podbił jeden ze światów, którym sfinks się zajmował. Bolas jednak interweniował w odpowiednim momencie i w efekcie Azor, pozbawiony iskry, sam stał się więźniem Ixalanu. Tu znany był jako Ostatni Strażnik Nieśmiertelnego Słońca. Azor został później przegnany w ramach kary za swe interwencje na bezludną wyspę, gdzie miał spędzić resztę życia w samotności.

 

Dakkon Blackblade by Richard Kane Ferguson

Dakkon Blackblade

Znany także jako Zabójca Cieni oraz Dakkon Mściciel, pochodził z Dominarii. Dakkon był zwykłym kowalem i wojownikiem do czasu, gdy spotkał Walkerkę Geyadrone Dihadę. Ona zaoferowała mu pomoc w zostaniu Wędrowcem. On miał jej wykuć najpotężniejszy magiczny miecz. Dakkon właśnie to zrobił – stworzył wysysające dusze ostrze, które wkrótce zaczął sam wykorzystywać. Aby miecz powstał musiało zginąć ponad 3,5 tysiąca niewolników. Dakkon codziennie zabijał jednego ze swych niewolników przez 10 lat pracy nad ostrzem.

Gdy Dihada usłyszała o tym, że miecz jest gotowy, powróciła do Dakkona i pomogła mu stać się Walkerem. Zarazem zaatakowała go, przejmując jego duszę, ale pozostawiając mu życie i czyniąc wrogiem. Potem porzuciła go na wiele lat.

Dihada powróciła, próbując podbić Corondor. Przy okazji zniewoliła chłopca znanego później jako założyciela dynastii Carthalionów. Ten chłopiec, Carth the Lion, czyli Carth Lew lub jak go wówczas wołano Syn Carth od nazwy pewnego królestwa, związał swoją osobę z Dakkonem, uniemożliwiając mu planeswalkowanie i zmuszając do służby. Choć początkowo nie był tym zachwycony, Dakkon ucieszył się, gdy poznał wroga Cartha, czyli Dihadę. Później jednak okazało się, że Dihada chciała doprowadzić do walki z Dakkonem i przejąć energię Starszego Smoka, Piru. Dakkon przy okazji walczył z innym smokiem, Chromium. Ale ostatecznie to właśnie Piru zginęła. Jednocześnie Dihada naznaczyła Dakkona, czyniąc z niego sługę na wieczność. Przy okazji wszakże powróciła dusza Dakkona.

Później Dakkon powędrował z Carthem na Terisiare. Po śmierci tegoż prawdopodobnie przeszedł na służbę Dihady. Oboje później pojawili się w czasie Wojny Planeswalkerów. Jakie jednak konkretnie były losy obojga w czasie konfliktu, tego nie wiadomo.

 

Dyfed

Dyfed była Planeswalkerem pochodzącym z cywilizacji Thran na Dominarii. Żyła ponad pięć tysięcy lat przed Wojną Braci. W pewnym momencie swojego życia odwiedziła stolicę Imperium i rezydującego tam przywódcę, Glaciana. Przy okazji poznała Yawgmotha, dla którego zgodziła się znaleźć plan, na którym Yawgmoth mógłby stworzyć raj dla Thranów.

Później Dyfed pomogła Glacianowi i jego żonie, Rebbec, w przetransportowaniu części elity imperium Thran na inny plan – Mercadię – gdy Yawgmoth doprowadził do ich uwięzienia. Oprócz pomocy wygnańcom Dyfed pomogła też Yawgmothowi, pokazując mu Phyrexię i tworząc permanentny portal na ten plan z Dominarii.

Wkrótce jednak miała pożałować swojej decyzji. Gdy Yawgmoth wywołał Wojnę Domową Thranów Dyfed udał się na Phyrexię, by skonfrontować się ze złoczyńcą oraz poddać go karze. Przerażona eksperymentami Yawgmotha dała się jednak podejść i została raniona ostrzem z kamieniem mocy, co uniemożliwiało jej zarówno śmierć, jak i odejście na inny plan. Yawgmoth zaczął później na niej eksperymentować, przeprowadzając sekcję na żywej Dyfed, szukając organu odpowiedzialnego za możliwość planeswalkowania z zamiarem przeszczepienia jej sobie. Zanim to się jednak stało, Dyfed została odnaleziona przez Rebbec. Uwolniona od tortur, zmarła.

 

Feroz

Feroz

Nie wiadomo skąd Feroz pochodził, ani kiedy się urodził, ale zmarł około roku 3980 AR. Był zaś związany uczuciowo z Planeswalkerką Serrą,  którą poślubił. Oboje osiedlili się na planie Ulgrotha. Tam zresztą para wdała się w konflikt z wampirzym władcą, Baronem Sengirem.

Ulgrotha była miejscem, gdzie Feroz założył Szkołę Czarodziejów. Przyjaźnił się z minotaurem Planeswalkerem Sandruu. Pomógł mu zresztą uaktywnić iskrę. Gdy Sandruu został zapędzony przez Planeswalkera Taysira na Ulgrothę i tu pokonany (panowanie mieli konflikt o kobietę), Feroz w odpowiedzi pokonał Taysira i stworzył czar (Zakaz Feroza, z ang. Feroz’s Ban), który powstrzymywał Wędrowców przed przeniesieniem się na Ulgrothę.

Feroz był wielkim badaczem. Studiował wiele kultur w całym Multiwersum. Zginął w czasie wypadku w laboratorium, gdy badał żywiołaka ognia uwięzionego w lodzie. Co ciekawe, Feroz uważał, że przyzywanie stworów jest niemoralne.

 

Jeska, Warrior Adept by rk post

Jeska

Jeska była barbarzyńcą pochodzą z Otarii. Miała brata Kamahla. Wychowywała się w dużej mierze pod wpływem krasnoludów. Z tego względu była czasem traktowana z dystansem przez swych pobratymców. Jeska żyła spokojnie aż do czasu, gdy Kamahl zdecydował się wziąć udział w walkach na arenach gladiatorów w Cabal City. Po swym powrocie Kamahl w czasie ataku na wioskę stracił nad sobą kontrolę, zabił wielu rodaków, a Jeskę śmiertelnie ranił. Zanim Jeska umarła, została jednak porwana przez Braids i zabrana przed oblicze Patriarchy Kabały, organizacji związanej z czarną maną. Pod wpływem dotyku Patriarchy, posiadania nieaktywnej jeszcze iskry, a także interwencji Numeny Kuberra, Jeska została przeklęta i stała się Phage. W tej formie każda organiczna istota umierała po tym, jak została przez nią dotknięta. Ostatecznie Phage została zabita przez własnego brata, Kamahla, ale to wcale nie był koniec jej historii. Phage walczyła wówczas z anielicą Akromą, a obecna przy tym była także Zagorka. Wszystkie trzy kobiety zginęły, ale ich esencja połączyła się w jedno, tworząc boginię Karonę.

Kiedy później Karona została pokonana, Jeska została przywrócona do życia, a ponadto uaktywniła się jej iskra i stała się Wędrowczynią. Jeska znalazła sobie wówczas mentora w postaci Karna. Ponadto, wiele podróżowała po całym Multiwersum. W końcu jednak powróciła na Dominarię i to w czasie kryzysu z wyrwami czasowymi. Jeska była kluczowa dla zamknięcia trzech wyrw, a jeśli chodzi o czwartą, to była przy jej zamknięciu obecna. Przypieczętowała przy okazji los Zhalfiru, zamykając wyrwę bez przywracania na właściwe miejsce tego królestwa. Zamknęła również wyrwę w regionie Yavimaya. W czasie zamykania wyrwy nad Madarą stanęła naprzeciw smoka Wędrowca Nicol Bolasa. Przy okazji okazało się jednak, że była manipulowana i kontrolowana przez innego Walkera – Leshraca, z którym się wcześniej spotkała. Stąd jej dość agresywne działania w tym okresie, choć sama z siebie ta Wędrowczyni była dość temperamentna. Po zamknięciu madarańskiej wyrwy przez Bolasa, Jeska udała się na Otarię, gdzie musiała się zmierzyć z wyrwą, która powstała w wyniku jej przemiany w Karonę. Jeska musiała się zmierzyć de facto z samą sobą i konsekwencją swych własnych wyborów – mimo chęci pomocy przyjaciół, Radhy i Vensera, to była przede wszystkim jej walka. Jesce udało się załatać wyrwę, a także rozciągnąć swoją iskrę i moc na wszystkie inne, pozostałe wyrwy i je również załatać. Spowodowała tym samym Naprawdę Świata i wielkie osłabienie mocy Planeswalkerów. Kosztowało to ją jednak jej życie – Jeska poświęciła się, by rozwiązać problem z wyrwami czasowymi.

 

Leshrac

Leshrac

Nie znamy pochodzenia Leshraca. Nie wiemy też jak długo żył. Wiemy, że zginął w czasie wydarzeń związanych z wyrwami czasowymi na Dominarii, w okolicach roku 4500 AR, oraz że został uwięziony na Odłamku Dwunastu Światów po tym jak Urza aktywował Golgothiański Sylex. Leshrac jest nazywany Chodzącym Nocy (Walker of the Night lub Nightwalker, choć w tym drugim przypadku tłumaczyć to równie dobrze można jako Lunatyk).

Leshracowi bardzo zależało na opuszczeniu Odłamka, a przy okazji pragnął podbić plan Shandalar. W tym celu nawiązał współpracę z Planeswalkerem Tevesh Szatem oraz wziął na swe usługi nekromantę Lim-Dûla. Ten pierwszy miał pomóc w przedostaniu się przez barierę wokół Odłamka. Ten drugi z kolei miał za zadanie zebrać armię nieumarłych. Został jednak powstrzymany przez Jodaha. Mimo to Leshracowi udało się opuścić Odłamek w czasie Szczytu na Null Moon i wraz z Szatem, Lim-Dûlem oraz Planeswalkerem Faralynem trafił na Shandalar. Tam został jednak pokonany i przegnany przez obrońcę planu, Wędrowca Kenana Sarhmala.

Po wydarzeniach na Shandalarze Leshrac eksplorował Multiwersum, by w końcu powrócić na Dominarię i tam podbijać region Kush. Został jednakże pokonany przez Planeswalkera Taysira i uwięziony na Phyrexii. Później zaś wziął udział w Wojnie Planeswalkerów.

Leshrac ujawnił się po raz kolejny 300 lat po Inwazji Phyrexian na Dominarię w okolicach Urborg. Jego machinacje doprowadziły do zamknięcia wyrw czasowych w regionach Yavimaya oraz Zhalfir. Manipulował wówczas poczynaniami Wędrowców i bohaterów takich jak Teferi, Radha, Jeska, Venser. Wszystko po to, aby pokonać smoka Wędrowca Nicol Bolasa, zmuszając wspomniane postacie do walki z nim. Leshrac działał tu na rzecz jednego z bóstw z planu Kamigawa. Ten plan się jednak nie udał i Leshrac musiał stanąć do walki ze smokiem samemu. Finalnie jednak przegrał, najpierw nadziany na smoczy ogon Bolasa, a później uwięziony w masce wspomnianego bóstwa, by w końcu zostać wraz z maską wykorzystanym do zamknięcia wyrwy czasowej nad Madarą. Tym samym Leshrac definitywnie zginął.

 

Manatarqua

Była jedną z Wędrowczyń, które napotkał Urza na swej drodze. Brała udział w spotkaniu na Gastal, dziś dawno zapomnianym planie. Była młoda i niedoświadczona. Bojąc się innych Walkerów, zamieniła się na czas rozmów w namiot czy też budynek, w którym Urza toczył rozmowy i próbował dowiedzieć się więcej o planie Phyrexian. Kiedy postanowił wreszcie opuścić zgromadzenie, grupa została zaatakowana i w ich stronę została wysłana kula ognia. Innym Wędrowcom udało się uciec. Manatarqua nie miała takiego szczęścia i jako namiot dokonała żywota.

 

Meshuvel

Meshuvel była Planeswalkerką, która pomogła Urzy zrozumieć czym się stał po tym, jak jego iskra się aktywowała. Zaznajomiła go z tym, czym jest Multiwersum. Nauczyła go wielu rzeczy – między innymi zmiany kształtu czy pojmowania myśli bez znajomości języka. Sama była jednak zaniepokojona oczami Urzy, którymi w tym momencie jego życia były kamienie Weakstone i Mightstone. W pewnym momencie próbowała nawet złapać Urzę w pułapkę czasową, jednakże nie udało się to jej i uciekła. Urza próbował jej szukać – z ciekawości, nie dla zemsty – ale dość szybko zrezygnował i postanowił wracać na Dominarię. Więcej o Meshuvel nie słyszano.

 

Parcher

Potężny Planeswalker, który miał być jednym z Dziewięciu Tytanów Urzy. Zastąpiła go Kristina z Lasów (Kristina of the Woods), która pragnęła towarzyszyć w misji Taysirowi, innemu Walkerowi, którego Urza wybrał. Parcher był uważany przez innych Wędrowców za wariata.

 

Grandmother Sengir by Pete Venters

Ravi

Ravi to jedna z najstarszych Planeswalkerów. Znana jest bardziej jako Babcia Sengir. Obecnie przebywa na planie Ulgrotha. Urodziła się prawdopodobnie na Dominarii.

Ravi pochodziła ze zwykłej, ubogiej rodziny rolniczej. Jeszcze jako dziecko doznała tragedii – zmarła jej matka na wskutek epidemii wywołanej przez szczury. Jak się później okazało, plaga i szczury były zesłane przez lokalnego władcę, który studiował czarną magię. Ravi dowiedziała się o tym od syna władcy, który zaproponował jej pomoc w pozbyciu się go. Nauczył ją przy tym piosenki, dzięki której mogła kontrolować szczury. Ravi nie była jednak początkowo przekonana. Zdanie zmieniła dopiero, gdy zmarł także jej ojciec oraz większość mieszkańców wioski.

Przyszła Walkerka postanowiła skorzystać z rady syna władcy i udała się na zamek, ściągając za sobą szczury, które sprowadziły plagę. W walce z władcą zginął jego syn. Władający czarną magią ojciec wskrzesił go wszakże, ale zarazem odsłonił się – w efekcie sam zginął. Synem władcy okazał się późniejszy Baron Sengir, którego Ravi miała jeszcze spotkać.

Po latach Ravi dołączyła do Tolgatów walczących ze Starożytnymi. Dwie grupy Planeswalkerów starły się w decydującej walce ze sobą na planie Ulgrotha. W jej trakcie Ravi uaktywniła artefakt o nazwie Dzwon Apokalipsy (Apocalypse Chime). Wielka Wojna skończyła się w ten sposób Wielkim Zniszczeniem. Efektem było zniszczenie obu grup Wędrowców, a także wstrząsnęło innymi planami. W niektórych miejscach zostały nawet stworzone portale między Ulgrothą a innymi światami, np. Dominiarią. Ravi przetrwała, gdyż schowała się w trumnie, która przez dziesiątki lat pozostawała zamknięta z nią w środku. Mistrz Ravi nie pokazał Walkerce jak się wydostać ze środka. W tym czasie Wędrowczyni popadała w coraz większy obłęd.

W końcu Ravi została jednak uratowana i to przez Barona Sengira, będącego już w pełni mocy wampirem. Oboje razem zamieszkali, nie rozpoznając się przy tym ze względu na zmieniony wygląd Ravi oraz jej szaleństwo. Jako babcia Sengir Ravi posiada bogatą kolekcję ksiąg magicznych i zaklęć. Jest świetna w rzucaniu klątw i czarów.

 

Sandruu

Sandruu

Sandruu był minotaurem i Planeswalkerem. Pochodził z planu Ulgrotha. Był dobrym przyjacielem Planeswalkera Feroza. Miał pecha, że zakochała się w nim – z wzajemnością – Wędrowczyni Kristina z Lasu, wcześniej związana z Planeswalkerem Taysirem z Rabii. Zazdrosny Taysir wygnał Sandruu na plan, z którego powrót miał zająć tysiąc lat. Sandruu powrócił jednak wcześniej, po 70 latach, ściągnięty dzięki Moxowemu artefaktowi wędrowca Ravidela, by wziąć udział w Wojnie Planeswalkerów. Nie wiadomo, czy Sandruu przetrwał konflikt.

 

Serra the Benevolent by Magali Villeneuve

Serra

Choć Serra może kojarzyć się z aniołami i faktycznie z nimi jest mocno związana, a do tego sama był przedstawiana ze skrzydłami, to jednak była ona człowiekiem. Nie wiadomo skąd pochodziła. Nie wiadomo jak długo żyła. Zmarła zaś około roku 3780 AR na Dominarii w regionie Sursi, gdzie jeden z jej wyznawców stworzył świątynię, Katedrę Serry, ku jej czci. Serra często była uznawana za boginię, być może ze względu na jej dobroczynność i życzliwość oraz wielkie umiejętności lecznicze. Na Dominarii stworzono nawet Kościół Serry, kult zakorzeniony przede wszystkim na terenach dziś znanych jako Benalia (dawniej było tu Imperium Sheoltun). Warto dodać, że Serra stworzyła pierwsze anioły na Dominarii tysiące lat przed swoją śmiercią.

Ważny w historii Serry był plan przez nią stworzony – tzw. Świat Serry, sztuczny świat z dostępem przede wszystkim do białej many. Był on zaludniony przez ludzi i anioły, uznających Serrę jako boginię. To właśnie tu w pewnym momencie trafił ciężko ranny Urza. Tu doszedł on do siebie, a następnie opuścił plan, uciekając przed Phyrexianami. Niestety, mimowolnie ściągnął przy okazji oddziały wroga, doprowadzając do skażenia Świata Serry czarną maną. W efekcie Serra nie była w stanie tam przebywać i opuściła plan, powierzając opiekę nad nim anielicy Radiant – tym samym skazała ten świat na zagładę, jako że nowa przywódczyni okazała się podatna na nieczyste działania Phyrexian.

Po tym wydarzeniu Serra podróżowała między planami, trafiając w końcu na Feroza, zakochując się w nim, a następnie osiedlając na planie Ulgrotha. Razem bronili oni mieszkańców świata przed Baronem Sengirem i jego wampirami. Kiedy jednak Feroz zmarł w wypadku w laboratorium na oczach ukochanej, Serra zdecydowała się opuścić Ulgrothę. Tak trafiła w region Sursi, z powrotem na Dominarię. Tu zaś po jakimś czasie została śmiertelnie raniona przez nieznanego z imienia, zazdrosnego Planeswalkera. Serra mogła się uleczyć, ale straciła chęć do życia. Umierając, poświęciła jednak ziemie Sursi, oddając jej wiele ze swojej energii życiowej. W rezultacie do dziś w okolicy rodzą się anioły Serry, a tereny wokół Sursi są oazą spokoju dla uciekających przed siłami zła.

 

Slobad, Goblin Tinkerer by Kev Walker

Slobad

Slobad był niesamowicie pechowym goblinem, który urodził się i żył na Mirrodinie w okolicy pasma Oxidda. Od dziecka miał talent do artefaktów, a zarazem od samego początku był osobą samotną i czuł się wyrzutkiem. Porzuciła go nawet własna matka zaraz po narodzinach – choć tu akurat kierowała się dobrymi intencjami. Slobad urodził się w zenicie Oka Zagłady, czyli niebieskiego księżyca planu. Tradycyjnie gobliny urodzone w tym czasie były wrzucane do Wielkiego Pieca.

Mimo to Slobad został odnaleziony i wychowany przez przywódcę grupy wygnanych i pogardzanych goblinów, Dwuggeta. I wśród nich czuł się jednak wyrzutkiem, więc ruszył w świat, gdy tylko mógł. Po jakimś czasie trafił w niewolę Leoninów, gdzie choć stał się jednym z ulubionych sług, to i tak był niewolnikiem. Dlatego, gdy w pewnym momencie jeden z jego wynalazków zaliczył katastrofalną w skutkach awarię, Slobad uciekł i zaczął wieść pustelniczy żywot.

Nie dane mu jednak było długo zachować spokój. Po pewnym czasie Slobad napotkał elfkę Glissę. To zaś rzuciło go w wir przygody i skierowała na ścieżkę, w finale której goblin został uwięziony przez Memnarcha, szalonego opiekuna planu Mirrodin. Slobad został przez niego torturowany, między innymi pozbawiono go kończyn i złamano jego wolę. Memnarch zmusił Slobada do stworzenia artefaktu, który miał pomóc mu przejąć iskrę Wędrowca urodzonego na Mirrodinie. Ostatecznie okazało się jednak, że iskra nie trafiła do Memnarcha, a właśnie do Slobada. Pochodziła zaś od Glissy. Slobad przez chwilę był więc Planeswalkerem, bo zaraz po jej rozpaleniu spotkał się z Karnem, innym Wędrowcem i stwórcą planu Mirrodin. Karn pragnął wziąć Slobada na ucznia, jednakże goblin zdecydował się poświęcić iskrę, by wskrzesić wszystkich zmarłych na Mirrodinie i odesłać ich do rodzinnych planów, z których byli porywani przez Memnarcha. Slobad po tym poświęceniu powrócił na Mirrodin, gdzie został stratowany przez panikujące gobliny pozbawione przywództwa.

 

Źródła

Pisząc ten tekst posiłkowaliśmy się poniższymi źródłami oraz konkretnymi wpisami na wiki o danych Wędrowcach:

Aktualizacja z 24.03.2020: obecnie ukazały się poniższe prace w ramach projektu Magic Lore PL

Artykuły:

Filmy


PR PATRONI I SPONSORZY PR

Serdecznie dziękujemy naszym Patronom i Sponsorowi, którzy wspierali lub aktywnie wspierają Projekt Magic Lore Pl!

  • Warszawskie sklep StrefaMtg.pl
  • Jakub Rojek z Wilda Software
  • Michał Sumka
  • Paweł Szczęsny
  • Rymika Myślicka
  • Piotr Gliźniewicz
  • Sebastian Pustelnik
  • Patron Anonimowy
  • Patron Anonimowy

Pozdrawiamy i gorąco namawiamy do wspierania naszego projektu, np. za pośrednictwem Patronite.


O autorach: 

Emil Marcinkowski i Przemysław Oberbek – info o autorach w zakładce redakcja.

Paweł Szumert – casualowy sędzia prereleasów, wielbiciel commandera i kiepskich żartów. Kartonikami przekręca już przeszło 10 lat i jako jeden z nielicznych stara się (przynajmniej pobieżnie) zgłębiać lore na bieżąco.

Print Friendly, PDF & Email

Komentarze