Przegląd Prasy #156 – Pro Tour Dublin aka Aether Revolt

Za nami Pro Tour Dublin aka Aether Revolt. Turniej oczekiwany nie tylko ze względu na nasze nadzieje, że reprezentujący nas tam Polacy osiągną dobry wynik, ale też dlatego, że jest on punktem odniesienia dla całego Standardu na kolejne tygodnie. Ponadto była to pierwsza okazja, aby zobaczyć jak wygląda współpraca Wizardów z Twitchem na tak wysokim poziomie. To Pro Tour zdecydowanie wyglądało inaczej niż poprzednie, przy czym „advantage bar” dla nowych graczy był tu taką najbardziej ozdobnikową, ale dla nowych graczy potrzebną rzeczą. W tym kontekście jest progres. W kontekście stanu formatu, oceniając tylko po PT, można powiedzieć, że jest regres. Pro Tour Dublin zostało rozjechane przez Mardu Vehicles – 6 decków w topie i 8 decków w ósemce z kompletem Scrapheap Scroungerów to nie jest to, co my i Wizardzi chcieliśmy widzieć.

Pro Tour to jednak nie wszystko. Choć tydzień był nieco bardziej spokojny niż zwykle, to i tak znaleźliśmy parę ciekawych tekstów, których lekturę wam polecamy.

B Relacje z turniejów B

 

Pro Tour Dublin

3-5 lutego odbył się Pro Tour Dublin. W stolicy Irlandii zagrały 424 osoby. Formatem był oczywiście Booster Draft AER oraz Standard. Po raz pierwszy zobaczyliśmy jak wygląda koncept magicowych drużyn. Gracze walczyli zaś o Pro Pointy (ważne teraz zarówno indywidualnie, jak i dla drużyn) i pulę 250 tysięcy dolarów.

Finalnie do Topa dostali się Marcio Carvalho (1, Mardu Vehicles, tak jak i pozostali nie wymieni), Lucas Esper Berthoud (2), Liu Yuchen (3), Donald Smith (4), Jan Ksandr (5, BG Delirium), Martin Juza (6, Jund Energy Aggro), Eduardo Sajgalik (7), Paulo Vitor Damo da Rosa (8). W sumie 6 Mardu Vehicles. W finale Portugalczyk Marcio Carvalho zmierzył się z Brazylijczykiem Lucasem Esperem Berthoud. Ostatecznie to ten drugi wygrał po 5 grach, najpierw zwyciężając w dwóch meczach przedsideboardowych, a potem przegrywając dwie kolejne potyczki, aby zapewnić sobie puchar w ostatnim starciu.

Zapis dwóch pierwszych dni na pewno będzie można oglądać w archiwach video (pewnie na Twitchu i na YT), ale jak nie mieliście okazji oglądać albo wam się nie chce, to warto zajrzeć do goldfishowych relacji:

W kontekście nowego meta warto na pewno uwzględnić tekst Mike’a Sigrista, w którym pomaga on nam rozpoznać najlepsze decki na Pro Tour. Biorąc pod uwagę wyniki z Top8, jego analiza może nie wydawać się aż tak bardzo trafna, ale nie warto wyciągać wniosków tylko na podstawie topki i to z dwóch powodów. Po pierwsze, PT to rozgrywki mieszane i czasem ktoś zrobi wynik w T2, ale przegra na draftach i w efekcie zobaczymy go za topem. Po drugie, PT jest turniejem specyficznym i dobre przeczytanie metagame może być tu ważniejsze niż wzięcie topowej konstrukcji, zwłaszcza że nowe meta nadal się kształtuje.

Należy więc wziąć pod uwagę wyniki tylko w T2. Wszystkie decki, z top, z wynikami 9, 8, 7 i 6 zwycięstw znajdziemy na stronach Goldfisha (jest tam także Copycat Sodka). Pomijając topkę, wychodzi nam, że:

  • na 3 decki, które miały 9 zwycięstw mamy:
    • 2 BG Contrictory
    • 1 Mardu Vehicles
  • na 18 decków, które miały 8 zwycięstw mamy:
    • 2 BG Constrictory
    • 1 BG Delirium
    • 2 BR Aggro
    • 1 GW Tokens
    • 1 Jeskai Copy Cat Control
    • 10 Mardu Vehicles
    • 1 Sultai Delirium Control
  • na 33 decki, które miały 7 zwycięstw mamy:
    • 10 BG Constrictorów
    • 2 BG Delirium
    • 1 BR Zombies
    • 2 4C Copy Cat
    • 2 GW Tokens
    • 2 Grixis Control
    • 1 Jeskai Copy Cat Control
    • 1 Jund Constrictor
    • 12 Mardu Vehicles
  • na 56 decków, które miały 6 zwycięstw mamy:
    • 10 BG Constrictorów
    • 6 BG Delirium
    • 1 BR Aggro
    • 1 UB Control
    • 1 4 C Constrictor
    • 6 4C Copy Catów
    • 1 GW Tokens
    • 2 Grixis Control
    • 3 Jeskai Control
    • 5 Jeskai Copy Cat Control
    • 3 Jund Constrictory
    • 14 Mardu Vehicles
    • 2 Temur Aetherworks
    • 1 UW Flash

Trochę uspokoić (albo wystraszyć) może też tekst SaffronOlive’a, w którym przedstawia on Pro Tour w liczbach. Z powyższego zestawienia i z tekstu Setha jasno wynika, że Mardu Vehicles faktycznie wzięło Pro Tour Dublin szturmem i być może było najlepszym deckiem na Pro Tourach. Nie jest to jednak jedyna konstrukcja, którą warto brać pod uwagę. Są talie, które mogą stanowić potencjalną alternatywę dla pojazdów – choćby popularny BG Constrictor, wzgardzone WG Tokens czy niepozorne Sultai Delirium Control. Zobaczymy w najbliższym czasie, czy Wehikuły możemy przyporządkować do którejś z kategorii Sigrista, czy też mamy po prostu do czynienia z brokenem, który psuje format jak niegdyś Affinity.

Nowością w czasie PT były Magicowe drużyny. Generalnie koncept został przyjęty przez uczestników PT dość ciepło, a i widzom chyba trochę radości przyniosły. Jak temat was jednak ani ziębi, ani grzeje, to przeczytajcie przynajmniej artykuł Corbina Hoslera, który tłumaczy nam, jakie jest znaczenie drużyn w Magicu i co korzystnego mogą one przynieść karciance.

Z magicowych historii warto wspomnieć Cesara Segovia z Panamy, który w Day 1 zrobił 8-0, a w Day 2… tylko 1-7. Szkoda, bo tak powstają piękne legendy (to był jego pierwszy PT). Ponadto, facet zyskał sobie sporo sympatii i fanów po kontrowersyjnej sytuacji z ósmej rundy. Panamczyk powiedział w pewnym momencie „combat” i chciał załadować Weldfast Engineera do Heart of Kiran. Na to przeciwnik zareagował i został wezwany sędzia. Zgodni z zasadami werdykt brzmiał, że mówiąc „combat”, latynos „przeszedł skrótem” do wyboru atakujących kreatur, przeskakując przez beginning of combat step i przegapił triggery oraz możliwość odpalania wehikułu. W efekcie nie mógł sensownie zaatakować i finalnie przegrał małą grę, wygrywając jednak potem kolejne dwie gry i sam mecz. Temat jest dobrze opisany w relacji z Goldfisha. Tu wystarczy powiedzieć, że Panamczyk zrobił głupi błąd, ale takie są reguły. Na tym poziomie powinien je znać. Z drugiej strony, oczywiste było, że chce przejść do początku combatu i zaszła pomyłka w komunikacji. To wywołało spore poruszenie w social media i komentarzach oglądających na Twitchu. W obronę Panamczyka wziął też Kai Budde i jakkolwiek werdyktu się nie zmieni, tak wiele osób po tej akcji wnosi o to, by zmienić zasady. Sprawa była na tyle kontrowersyjna, że Wizardzi zdecydowali się nawet zawrzeć specjalnie oświadczenie na stronie. Dyskusja zresztą nadal trwa. Tak czy siak, warto wyciągnąć z tej historii lekcję.

Naukę warto też wyciągnąć z DQ jednego z graczy. Akcja miała miejsce w piątej rundzie i tu już trzeba sprawę podsumować krótko: nie oszukujcie.

I na koniec kwestia Polaków na Pro Tourze. Tym razem pojechało ich pięciu (jak pisze Mariano):

  • Grzegorz „Urlich” Kowalski (Pro club)
  • Maciej „Duo” Janik (Pro club)
  • Paweł Pędrakowski (RPTQ Praga)
  • Tomek „Sodek” Sodomirski (RPTQ Praga)
  • Szymon „Wadro” Wiaderny

Ostatecznie do Day 2 dostali się Sodek, Ulrich i Duo. Skończyli odpowiednio na 91 miejscu (28 punktów), 165 (24 punkty) i 236 (18 punktów). Nie było to więc nasze najlepsze Pro Tour, ale też nie narzekajmy. Warto wyróżnić wynik Sodka, dla którego był to pierwszy Pro Tour i w sumie niewiele zabrakło do skończenia w kasie.

Tolaria 2016

Od Tolarii minęło już sporo czasu, ale jest okazja by o niej wspomnieć i przy okazji przyznać się, że filmiki miały być już w poprzednim przeglądzie, ale… zapomniało się Mad

Nadrabiamy to teraz i zachęcamy do zapoznania się z nimi, bo warto. No i jest tu też jakieś nawiązanie do Pro Tourów, bo Sodek, którego zobaczycie w filmiku z finału, wygrał i dzięki temu mógł zagrać w Dublinie. Tu możecie zobaczyć krótki filmik z wywiadami, zachęcający do przyjazdu na kolejne edycje:

 

Tu natomiast jest całkiem fajnie zrealizowany finał modernowego turnieju wraz z komentarzem (acz szkoda, że Troll z dredge’a dostał niedawno bana i deck się lekko zmienił):

 

W Wieści z wybrzeża i okolic W

 

Wizardzi o stanie MTGO

Chris Kiritz pisze o tym, co wydarzyło się w 2016 roku na MTGO i zapowiada małą rewolucję w 2017 roku. Tak chyba trzeba nazwać m.in. pojawienie Amonkhetu na MTGO praktycznie od razu wraz z pojawieniem się go na żywo. Mamy tu też krótką odezwę od Jeffreya Steefela, wiceszefa Wizardowego nowego Digital Game Studio, który będzie odpowiedzialny za cyfrowe wersje Magica w najbliższym czasie. Mamy tu też oficjalne pożegnanie Wizardów Wortha Wollperta i trochę szkoda, że nie miał on okazji zrobić tego samemu, bo można przez to odnieść wrażenie, że obie strony nie rozstały się ze sobą w pełnej zgodzie.

Odnowienie

Przydługi epilog do tego, co się działo do tej porze w fabule kaladeshiańskiej, eterycznej rewolty. Kurz po zburzeniu Mostu Planarnego opadł i wreszcie Gatewatch może odpocząć, pozbierać siły i zdecydować, co dalej. A dalej – Amonkhet. Poza Ajanim wszyscy walkerzy aż się palą, aby stanąć do konfrontacji z Bolasem.

 

U Zapowiedzi wydarzeń Magicowych U

 

 

Pruszkowski Weekend Fantastyki (w tym RPTQ) 4-5 marca

Organizator zapowiada dalsze aktualizacje informacji o turniejach w czasie Pruszkowskiego Weekendu Fantastyki, ale co można już teraz powiedzieć to, że oprócz RPTQ odbędą się także turnieje: Legacy, PPTQ Kyoto w T2, Modern i GPT Bolonia w Sealedach. Będzie się można także spodziewać side eventów.

Jako Psychatog polecamy ten event i zachęcamy do śledzenia kolejnych wieści. Parę faktów od organizatora niżej, a nowe informacje z czasem będą pojawiać się także pod linkiem:

Spoiler

Lista turniejów Magic the Gathering obejmuje:

Sobota:

ok godz. 9.30 LCQ w formacie Standard (minimum 4 bostery od gracza do puli) dokładne wpisowe i pula nagród będzie podana wkrótce
ok godz. 10.30 turniej w formacie Legacy (minimum 7 bosterów od gracza do puli) dokładne wpisowe i pula nagród będzie podana wkrótce
ok godz. 13.00 PPTQ Kyoto w formacie Standard (minimum 4 bostery od gracza do puli) dokładne wpisowe i pula nagród będzie podana wkrótce
ok godz. 16.00 turniej w formacie Modern (minimum 4 bostery od gracza do puli) dokładne wpisowe i pula nagród będzie podana wkrótce

Niedziela:

ok godz. 9.30 RPTQ Nashville w formacie Standard format turnieju jest zgodny z wytycznymi wydawcy i taki pozostanie
ok godz. 13.00 GPT Bolonia w formacie Sealed Deck (minimum 5 boosterów od gracza do puli powyżej 8miu graczy) dokładne wpisowe i pula nagród będzie podana wkrótce

Dodatkowo będzie możliwość zagrania side eventów jeśli zbierze się odpowiednia ilość graczy.
Wszystkie turnieje za wyjątkiem RPTQ będą miały dużą pulę wynikającą z wpisowego oraz dodatkowe nagrody rzeczowe (nie tylko związane z MTG)
Godziny rozpoczęcia turniejów są podane orientacyjnie. Ustalimy je dokładnie min dwa tygodnie przed startem turnieju.
W chwili obecnej pula nagród rośnie i czekamy na ostatnie ustalenia ze sponsorami.

 

R Przegląd prasy branżowej R

 

STANDARD

Top 8 decków, których nie widzieliście w Standardzie

I nie zobaczycie – chciałoby się powiedzieć po Pro Tourze, bo wszystkie zostały zjedzone przez Mardu Vehicles. Zakładając jednak, że to był tylko metagame deck, może coś z tych ośmiu talii, o których mówi Yurchick jednak nas zaskoczy. Wątpliwe, ale w ramach zwykłej higieny i szukania świeżości w świecie czerwono-czarno-białych pojazdów warto linka wrzucić. Czas zaś pokaże, co dalej.

Deck Techy z PT

CFB zaprezentowało deck techy dwóch topowych decków, które drużyny Ice i Fire grały na Pro Tourze. W obu wypadkach to krótkie materiały, poglądowe bardziej, ale deck tech to w końcu nie primer. Pierwszy z decków to Jeskai Saheeli od Mike’a Sigrista, a drugi to Mardu Vehicles od PVDR. Jest także wpis na reddicie od Lucasa Berthouda, który opowiada jak doszli do tego, czemu zdecydował się na taki deck. Zawiera tam też parę porad sideboardowych.

Budżetowy Paradox Engine

Ten deck nie działa. Jest za wolny i łatwo fizzluje. Tylko co z tego? Jest słodki! SaffronOlive bawi się tu combem Paradox Engine z masą kamyków produkujących manę i drawu, wspartymi Whir of Invention do wyszukiwania Silnika, a zabija singlowym Aetherflux Reservoir. Deck jest absurdalny. W jednej turze produkuje chore ilości many, a następnie dociąga cały deck i dobija do ponad 50 życia, po czym zabija rezerwuarem. Nie bierzcie go na GP. Na FNMy też raczej nie bierzcie, choć tu już można grę tym rozważyć (w końcu to „friendly” Magic night), ale nawet jeśli nigdy nim nie zagracie, to deck trzeba po prostu zobaczyć. To świetna rzecz, aby pokazać komuś, jak fajne rzeczy można robić w Magicu.

Ciekawe decki:

 

MODERN

Modern po AER

W tekstach modernowych w tym tygodniu autorzy skupiali się na formacie jako całości po AER i wpływie tego dodatku niż na konkretnych deckach (choć od tego uciec też nie można). I to właśnie tego rodzaju teksty wyróżniamy – jeden to artykuł Trevora Holmesa, w którym analizuje on wyniki i meta po turnieju SCG Richmond. Drugi to tekst Caleba Durwarda, skupiający się głównie na efektach i opcjach, jakie AER daje dla modernowego deckbuildera.

MOCS Playoff: Grixis Control (Video)

Corey Burkhart zagrał Grixis kontrolą w modernowym MOCSie. To był pierwszy MOCS w roku. Filmiki zawierają deck tech i zapis replayów z gier. Corey fajnie to opisuje, można podpatrzeć parę techów i prześledzić jego proces podejmowania decyzji, a przy okazji jak na replay, gdzie nie ma emocji, to fajnie gra zaskoczenie i tym podobne reakcje. Miał też dość ciekawe gry, więc w sumie wychodzi fajny materiał.

Ciekawe decki:

 

LEGACY/VINTAGE

Ten tydzień w Legacy: odrodzone archetypy i CanCon 2017

Sean Brown kontynuuje omawianie Legacy po pojawieniu się Aether Revolt. Powróciły stare archetypy (UB Landstill, Deadguy Ale, 4C Loam), a parę innych dostało nowe zabawki. Autor podsumowuje także wyniki turnieju Legacy rozegranego w dalekiej Australii.

Kompletny przewodnik po D&T

Trochę modne wydaje się ostatnio D&T, ale może to tylko takie moje wrażenie. Tak czy siak, Craig Wescoe daje nam tu przewodnik po talii, w którym oprócz opisu wartościowa jest na pewno dokładna rozpiska sideboardowania się na – prawdopodobnie – wszystkie najpopularniejsze decki formatu.

Vintage 101: Balista

Joe Fiorini omawia wyniki Vintage Challenge, turnieju, który rozegrał się już po wyjściu Aether Revolt. Okazuje się, że Aether Revolt trochę w formacie namieszał, głównie za sprawą Walking Balista, która to pozwoliła Shopsom nabrać oddechu i mocno zaznaczyć się w meta i topce.

 

 PAUPER

Pauperowy Primer cz. 3 – kontrole

Trzeci tekst Alexa Ullmana o podstawach paupera przedstawia pokrótce decki kontrolne. Mamy więc MBC, Dimir Flicker, Murasa Tron, Dimir Teachinings, Dimir Alchemy, Jeskai Midrange i Trona.

UR Puzzle Pieces

Jeden z ciekawszych decków w formacie. Talia pilotowana jest zazwyczaj przez mlovbo, któremu udaje się nią wyrwać to 5-0 co jakiś czas. To kontrolny UR z Pieces of the Puzzle. Deck zabija albo przy pomocy Flurry of Horns i paleń, albo Jace’s Erasure. Niestety, brak tu trochę czarnego. Talia jest też wolna, a removal jest sytuacyjny. To sprawia, że deckiem nie gra się łatwo. Sam materiał prezentuje niestety tą słabszą stronę talii, ale i tak warto się nią zainteresować. Z deckiem mierzy się Jake Stiles. Dodatkową atrakcją jest psychatogowy akcent w postaci czwartego meczu.

 

COMMANDER

Uaktualnienie dokumentu o podejściu do EDH

Sheldon Menery opisuje tu zasady, którymi kieruje się ciało zarządzające banami i stanem formatu. Chce w ten sposób wyjaśnić, czego można się spodziewać w kwestii ewentualnych banów i jakie cele im przyświecają. Może nie ma tu wiele nowego, ale tekst może pomóc zrozumieć powody podejmowania decyzji i być może zapobiegnie niektórym pochopnym komentarzom na forach.

8 kart do EDH, którymi warto grać

Lista Adama Styborskiego, w której przedstawia on 8 kart wartych grania w EDH, które nie pojawiają się jednak w żadnych deckach, bo są trochę zapomniane. Tekst trochę ciekawostkowy, a trochę jako inspiracja.

10 znienawidzonych Commanderów

A to jeszcze jedna lista, taka bardziej pod dyskusję. Abe Sargent przedstawia tu swój top 10 generałów, którzy wzbudzają hejt przy stole i skupiają wokół siebie negatywne emocje i skłaniają innych graczy do jak najszybszego zabicia nas tudzież po prostu narzekań. Lista jest dość subiektywna, a kryteria umieszczenia na liście nie każdemu będą pasować, ale to jest właśnie taki tekst, aby sobie pogadać i pospierać się lub wskazać własnych znienawidzonych.

Ciekawe decki:

 

INNE

Zrozumieć te inne magicowe skille

I znowu trochę teorii od Briana Braun-Duina. Ten tekst pokazuje, że prosty tekst „mieć skilla” zbyt często spłaszczany jest w Magicu do umiejętności pilotowania decku, a przecież to nie jedyna umiejętność, która pozwala wygrywać w Magicu. BBD przypomina więc, że sam pilotaż to nie wszystko. Jest przecież jeszcze umiejętność sideboardowania się, metagamingu, wyboru kart, etc. BBD nie podaje pełnej listy, ale pisze wystarczająco dużo, aby zmienić podejście do tematu skilla w Magicu.

Prawdziwy powód, dla którego Magic umiera (Video)

Tu małe oszustwo, bo filmik jeszcze z poprzedniego tygodnia, ale wart wzmianki. Sam tytuł i temat to trochę clickbait, zwłaszcza że autor sam mówi o tym, że MtG przetrwało te 20 lat i spokojnie jeszcze sobie kolejne 20 może przeżyć. Jak w takim razie Magic może umierać? Tu chodzi o zmianę pokoleniową, zmieniający się profil graczy, natychmiastową gratyfikację, rosnącą konkurencję w postaci innych, tańszych karcianek, nieprzystosowanie do współczesnych realiów i wymagań (zabawna i hiperbolizująca, ale trafna w duchu uwaga, że w toalecie w Magica średnio da się grać). Do tego jest jeszcze dyskusja w komentarzach o problemach Magica, która pozwala zobaczyć, co się ludziom nie podoba. No i realizacyjnie filmik też całkiem w porządku (a ja zazwyczaj do vlogów i youtuberów podchodzę jak pies do jeża). Temat kontrowersyjny, ale postawiona tu teza jest warta refleksji.

Przewodnik początkującego: Uczciwe decki

Niby Modern Nexus i niby to pisane w kontekście moderna, ale słowa Davida Ernenweina adekwatne są także do innych formatów, więc można to uznać za opis teorii magicowej. Tak czy siak, jak chcecie dowiedzieć się czym są „fair decks”, jak działają i jak się nimi gra, to zajrzyjcie do tego tekstu.

Kontrola w late-game

Jadine Klomparens bierze tu na tapetę trzy mity, które dotyczą kontroli i pokazuje, czemu są to mity. Temat jest podany na bazie Standardu, ale rzecz dotyczy czystej, magicowej teorii i radzenia sobie w grze kontrolą i z kontrolami.

Aether Revolt w liczbach

Xger z PureMTGO przeleciał parę oczywistych statystyk dotyczących AER, a także zerknął na parę bardziej ogólnych liczb dotyczących np. rozkładu koloru wszystkich kart, kart brakujących na MTGO i tym podobnych. Jest to taka ciekawostka, ale ładnie zrobiona. Jedną z bardziej interesujących rzeczy jest tu omówienie walkerów i ich kolorów oraz stworów w poszczególnych kolorach we wszystkich setach Magica. Fakty nie do końca pokrywają się tu z deklaracjami Wizardów, ale to też pokazuje, jak ta karcianka ewoluowała i że to co może i nawet zgadza się w szczególe, w dużym ujęciu już niekoniecznie.

Let it snow!

Joe Fiorini zaprasza nas w nostalgiczną podróż do czasów, kiedy został wydany Ice Age. To dodatek, który sporo namieszał w historii Magica, jako że zawierał parę naprawdę silnych kart. Były tam też takie rzeczy, które mogą być pierwowzorami dla późniejszych kartonów. Tekst mógłby być trochę bardziej rozbudowany o jakieś anegdoty czy opowieści o ówczesnym meta i formatach, ale to i tak kawałek ciekawej, magicowej historii.

Stan Programu

W njusach warte wyróżnienia jest zwiększenie liczby streamów i pogłębienie współpracy z Twitchem przez Wizardów. Sekcji opinii tym razem nie ma, a w deckach jest GB Energy Aggro (T2), Goryo’s Vengeance (Modern), Delver (Pauper), UR Aggro (Legacy), Dredge (Vintage). Ceny, poza standardem, gdzie są „mixed”, raczej w dół.

 

G Finanse G

 

Treasure Chesty po aktualizacji

Vincent Borchardt sprawdza, czy po zmianach z AER w curated cards i przy powrocie do PPków z boosterów Treasure Chesty są nadal warte swej ceny. Jak się okazuje, odpowiedź nie jest aż tak zła, jak mogłoby się to wydawać na pierwszy rzut oka.

Samochody: efekt Mardu

Jim Casales omawia konsekwencje finansowe Pro Tour, głównie w kontekście Mardu Vehicles. Doradza co trzymać, czego się pozbyć i komentuje ostatnie skoki i kreśli perspektywy na najbliższy czas w Standardzie, rzecz jasna w kontekście zakupów lub wstrzymania się od nich.


Tradycyjnie przedstawiamy karty, które interesowały najbardziej użytkowników MtgGoldfish:

  1. Heart of Kiran (Aether Revolt)
  2. Saheeli Rai (Kaladesh)
  3. Walking Ballista (Aether Revolt)
  4. Tezzeret’s Simulacrum (Aether Revolt)
  5. Fatal Push (Aether Revolt)

Tygodniowe zmiany cen z Goldfisha (Top 10 wzrostów i spadków ze wszystkich formatów; ceny online):

indeksy mtg po pro tour dublin

kliknij, aby powiększyć

-x-

tog mackiiPozdrawiamy,

– Emil i Ober

 


Informacje o autorach znajdziecie w zakładce: redakcja

Print Friendly, PDF & Email

Komentarze