Kto by rok temu pomyślał, że prerelease będzie de facto releasem. Jeszcze wtedy nikt się nie spodziewał, że ta lokalna epidemia tak wpłynie na cały świat, a Magica będziemy grać tylko online. No ale jest tak jak jest. Tylko się cieszyć, że w ogóle grać możemy. Mamy więc prerelease Kaldheim, który de facto jest releasem. I mamy start MTG Arena mobile, co w gruncie rzeczy zmienia perspektywę patrzenia na tego klienta i pewnie będzie istotnym czynnikiem, jeśli chodzi o popularność karcianki.
No a co poza tym? Jak prerelease, to i nowe decki, festiwal limited, brewing, wyszukiwanie komb, rozczarowania i sukcesy. I z naszego poletka jeszcze njus o kolejnej edycji The Limited of Poland, ale pod zmienioną nazwą i dla większej grupy graczy – Ty też możesz się zakwalifikować! Szczegóły w prasówce.
Temat tygodnia
Prerelease Kaldheim
Nowe limited i nowy standard. Tym razem nowy dodatek wydaje się dość istotnym njusem. Wszystko dlatego, że po ostatnich setach z różnymi banowymi kartami, Kaldheim chyba wreszcie przynosi nieco spokoju, dobrego balansu i nie przegina, jednocześnie oferując szerokie możliwości brewingu i ciekawe limited. Patrząc po komentarzach na polskich (i nie tylko) grupach, można odnieść wrażenie, że Kaldheim jest tym, czego pragnęliśmy – wyważonym, głębokim, intrygującym setem, zapewniającym ciekawe środowisko do gry w różnych formatach. I oby nie było tak, że za tydzień czy dwa trzeba się będzie ugryźć w język, bo wyjdzie jakiś paskudny broken i zepsuje nam dobry nastrój. A kysz, tfu tfu, odpukać…
Przy okazji, trochę info o zmianach w zasadach, a także zmiany konkretnych kart w Oracle.
Start MTG Arena mobile
A to drugi istotny njus, choć jeśli chodzi o wagę, pewnie pierwszy. I pewnie mógłby służyć nie tylko jako temat tygodnia, ale i jako temat miesiąca, półrocza, roku… no może z dekadą już nie przesadzajmy, choć kto wie? Wymieńmy sobie trochę najważniejszych informacji na ten temat
- MTG Arena mobile zmienia perspektywę jeśli chodzi o granie w Magica – jeśli możesz odpalić karciankę w wannie, siedząc w „świątyni dumania”, czy jadąc autobusem do szkoły czy pracy, to możesz podchodzić do tego grania w zupełnie inny sposób: Magic jest stale z tobą, cały czas pod ręką, kiedy tylko masz czas i ochotę – już nie musisz sobie rezerwować 2-3 godzin przy kompie na drafta. Może i sprzyja to bardziej casualowym graczom niż tym nastawionym na pro-granie, ale w praktyce ta dostępność karcianki wszędzie i o każdej porze wyjdzie grze tylko na plus;
- Start MTG Arena mobile okazał się sukcesem – bez większych fuckupów, terminowo, bez kłopotów większych, wygląda na to, że MTG Arena w wersji mobilnej wyjątkowo gładko weszła do gry, co powinno nas szczególnie cieszyć;
- MTG Arena mobile jest dostępna nawet na urządzeniach, które nie mają oficjalnego wsparcia – owszem, trzeba czasem pokombinować, ale Arena odpalana jest już na tabletach, na których nie powinna działać i włączana jest na telefonach o wiele słabszych niż wskazane na liście przez Wizardów;
- MTG Arena mobile ma bugi i jest mało wydajna – to, że nie było dużego crashu, nie znaczy, że jest idealnie i trzeba to sobie jasno powiedzieć: bugi się zdarzają, nawet jeśli niewielkie, to jednak są, pojawiają się też problemy z połączeniem u niektórych osób;
- Jeśli macie wciąż wątpliwości, to tak MTG Arena mobile jest multiplatformowa i jest crossplay – ta wątpliwość się pojawiła, a w sumie jest czymś co warto odnotować: nieważne, czy gracie na PC, na fonie, czy na tablecie – korzystacie z jednej kolekcji i jednego konta.
- Jeśli nie macie MTG Arena mobile w sklepie Play, to pewnie appka nie jest jeszcze wspierana na waszym sprzęcie – to się pewnie zmieni, program będzie optymalizowany pod kątem wydajności i z czasem trafi na więcej sprzętów, a przynajmniej taką mamy nadzieję – jak będzie? Zobaczymy, ale już teraz, jak wspomnieliśmy wyżej, można to obejść i ściągnąć Arenę z innego źródła.
- Niektóre drobne funkcjonalności są niedostępne na MTG Arena mobile lub są inne – spróbujcie wpisać PlayKaldheim w mobilnej wersji gry. Udało się wam? To dajcie znać, jak to zrobiliście. Nieco inny jest też interfejs. Trzeba się przyzwyczaić, ale najważniejsze to to, że MTG Arena PC i MTG Arena mobile nie są jednakowe.
Ogólnie rzecz biorąc, start Areny mobilnej można uznać za sukces. I z pewnością jest to sukces Wizardów, ale przede wszystkim nas – graczy.
News!
The Limited of Poland czyli Tolaria Online
20-21 marca 2021 odbędzie się Tolaria Online – duże wydarzenie skierowane do polskich graczy Limited grających online. Jak zapowiada organizator (Nostalgia Cube) będzie to dotychczas największy, polski event Limited organizowany w sieci.
Protoplasta wydarzenia odbył się 27 grudnia 2020, jako „The Limited of Poland”, relacje dostępne na fanpage’u Tolarii. Na podsumowanie Kaldheim przewidziane jest większe wydarzenie, bez przewidzianego limitu graczy. Tolaria Online będzie się składać z rozgrywek Day 1 (sealed) i Day 2 (draft).
Najlepsi polscy gracze z MTG Arena oraz MTG Online spotkają we wspólnym turnieju współzawodnicząc o tytuł Najlepszego Polskiego Gracza w formacie Kaldheim Limited.
Wystarczy wysłać do 14 marca do organizatora (michal.j.pajek@gmail.com, Nostalgia Cube) potwierdzenie zdobycia rangi Mythic Limited na MTG Arena w sezonie luty lub marzec. Można także wysłać potwierdzenie zdobycia 7 trophy na MTG Online w formacie Draft Kaldheim. Udział w Tolarii Online jest darmowy. Do wygrania dla top 4 będą co najmniej 3 boxy Kaldheim, ale pula nagród zostanie najpewniej powiększona. Również każdy z Was może dorzucić trochę do skarbonki (o tu: https://wspieram.to/
Współpraca w celu organizacji nagród – Magic Cafe! Patronami medialnymi wydarzenia są Guildmage oraz Psychatog.pl. Dotychczasowymi sponsorami nagród są Psychatog.pl oraz Nostalgia Cube. Sponsorem głównym jest Rebel – oficjalny dystrybutor marki Magic the Gathering w Polsce.
Szczegóły na wydarzeniu facebookowym organizatora i tutaj, w naszym wcześniejszym poście.
Już za około dwa miesiące wystartuje magicowy klon Diablo w otwartej becie. Zapowiedziany już jakiś czas temu tytuł wystartuje jako gra free to play, a zobaczyć jak się sprawuje będziemy mogli już 23 marca.
Lotus sprzedany za bagatela 500 tys. dolarów
511 tys. dolarów, nieco ponad pół miliona – tyle kosztował podpisany przez Christophera Rusha (twórcę arta do tej słynnej karty) Black Lotus, który został wylicytowany en aukcji na eBaya. Dodajmy, że karta była perfekcyjnej jakości. O aukcji piszą też na Hipsters of the Coast.
Kaldheim: Epizod 4 – do krainy demonów
Kaya kontynuuje przygodę na Kaldheimie. W niej zaś walka z demonami oraz Tibaltem, któremu trzeba wyrwać pewien miecz…
Magicowe story: kierunek, cel, honor, chwała.
Historia Ranara – legendy z commanderowych dodatków. Kolejna Magicowa opowieść poboczna, pokazująca nam świat Kaldheim.
Przegląd prasy branżowej
Polecamy także poniższe materiały:
- Aggro decki w Standardzie Kaldheim
- Temur Rampa z Kaldheim
- Przegląd Kaldheim w Modernie
- Wprowadzenie do Modernowych Goblinów
- Kaldheim pod kątem Legacy
- Wczesny pick order Kaldheim z Draftsima
- Pierwsze spojrzenie na Limited Kaldheim
- Analiza Kaldheim w limited od Guildmage – czarny, czerwony, zielony, artefakty, multikolory
- Pauperowy przegląd Kaldheimu
- Wywiad z Pedro Paulo, zwycięzcą pauperowego Super Qualifiera
- Najlepsze karty Kaldheim do Commandera
- 5 budżetowych generałów z Kaldheim
- EDHRECowy przegląd Kaldheim pod kątem EDH – biały, niebieski, czarny, czerwony, zielony, landy i artefakty, sagi, multikolory i commanderowe precon decki
- Przegląd Kaldheimu w EDH od Sheldona Menery’ego – część 1
- 600 – przewidując popularność generałów z Kaldheim
- Jak rozwiązać problem zaokrąglonych foil kart?
- Wielka podróż po artach Kaldheim
- Kaldheimowe flavorowe klejnoty
- Zarabianie na nowych setach na MTGO
- Weź przestań i coś sprzedaj
- Finansowy przegląd Kaldheim – część 2 i część 3
Zobacz też te decki:
- RB Midrange – Standard
- Sultai Jolrael – Standard
- Jund – Standard
- WR Aggro – Standard
- Jeskai Affinity – Pauper
- Aegar, the Freezing Flame – EDH
- Esika, God of the Tree – EDH
- Kardu, Doomscourge – EDH
- Toski, Bearer of Secrets – EDH
Wieści z Psychatoga
Magic Lore – trzeci etap Projektu
Szczegóły dotyczące zakresu tematycznego obecnego etapu znajdziecie tutaj.
Ostatni opublikowany artykuł: Magic Lore – Inwazja K’Rrricka
Patronite
Dziękujemy naszym Patronom i Sponsorom, którzy wspierali i wspierają Projekt Magic Lore Pl. W tym miejscu imiennie i anonimowo chciałbym raz jeszcze podziękować naszym darczyńcom:
- Łukasz 'Cezu’ Ceran
- Michał Sumka
- Paweł Szczęsny
- Rymika Myślicka
- Piotr Gliźniewicz
- Jakub Rojek z Wilda Software
- Sebastian Pustelnik
- Patron Anonimowy
- Patron Anonimowy
- Sklep StrefaMtg.pl
- Sklepy Graal.pl
Wciąż gorąco namawiamy do wspierania naszego projektu, np. za pośrednictwem Patronite.
Finanse
Tygodniowe Notowania MCM
Standard
Pioneer
Modern
Eternal
Tygodniowe Notowania MTGO
Standard
Pioneer
Modern
Eternal
-x-
Pozdrawiamy,
– Emil i Ober
Informacje o autorach znajdziecie w zakładce: redakcja.