Lekcja 14 – Prerelease Journey into Nyx, część II

Witajcie na drugiej lekcji „Prerelease Journey into Nyx”. Dziś chcielibyśmy już zamknąć temat i w następnej lekcji podejmiemy się rozwiązywania sealedów z Grand Prix Warszawa. Siadajmy więc, wyciągnijmy piórniki, cyrkle i odpalmy szare komórki. Jedziemy z prereleasowymi puzzlami!

Ta i wszystkie inne lekcje są dostępne w dziale „Szkoła Limited„, znajdującej się w górnym menu, tam gdzie zakładka „Jak zacząć” (menu rozwija się po najechaniu kursorem). Zapraszamy każdego do dzielenia się wątpliwościami, podsyłania nam list, jak również komentowania lekcji.

 


Prerelease Journey into Nyx 4 – Michał

:star::star::star:

„Cześć,

Chciałbym prosić o ocenę poola z pre JOU na łamach Psychatoga. Złożyłem UW, które zrobiło mi 3-2 w swiss, a dobre tie zapewniły wejście do top 8 z najwyższą dziewiątką w topce. Niestety w ćwierćfinale pierwszą grę wtopiłem przez screw, a drugą przeciwnik zrobił istną masakrę dużymi czarnymi kabanami na 0-2. Zabrakło trochę szczęścia i może skilla, a ten deck zdecydowanie było stać na 4-1 lub nawet 5-0.
Pool i złożona talia:

2014-04-27 Journey into Nyx Prerelease Sealed
White seeded pack „Forged in Glory” (2x THS, 1x BNG, 2x JOU, 1x white seeded JOU)
#8/26 graczy, TOP 8

Swiss:

  1. 0:2
  2. 2:0
  3. 0:2
  4. 2:0
  5. 2:0

Top 8:

0:2

Cały zestaw

Białe (20)
Niebieskie (15)
Czarne (17)
Czerwone (14)
Zielone (17)
Multikolor (3)
Pobierz decklistę w formacie:MWSMTGOCockatrice

UW Main Deck

 

Pozdrawiam,
Michał”

 


Nasze opinie:

Ober

Ja mimo wszystko trzymałbym się tego UW, masz tam masę bomb, lataczy, wszystko wygląda całkiem fajnie. Tylko masz tu wielu heroiców, do których brakuje trochę paliwa, dlatego dokładam sztuczki, a ucinam wielkiego Krakena. Ten jest niezły do sideboardu na długie gry, wtedy należy zmienić stosunek landów, grałbym po sb na 9 island, 8 plains.

W Twojej wersji używasz Oppressive Rays, które dla mnie jawią się jako crap. Niby to wczesny removal, ale naprawdę rzadko widziałem, aby dobrze działał podczas gry. Poza tym nasze wersje różnią się kosmetycznie:

W razie potrzeby możesz spokojnie iść w WG gdzie masz ciut więcej sztuczek, nawet UGr ze splashowym Fall of the Hammer, czy WB wyglądają fajnie. Masz bardzo głębokie kolory, którymi bawiłbym się na zmianę podczas pre, a na pewno podmieniałbym decki po pierwszych grach, aby mylić przeciwników.

Sołtys

Podzielam w stu procentach zdanie przedmówcy, złożyłbym ten pool karta w kartę tak jak Ober. Przy takich megabombach jakie masz w UW nie ma żadnego sensu kombinować z innymi kolorami.


Prerelease Journey into Nyx 5 – Wujo444

:star::star::star:

„Witam,

Chciałem zgłosić pool z pre JOU do Waszej oceny. Chciałbym wiedzieć, co dałoby się z niego wycisnąć, gdyby nie moja osoba o raczej nikłej znajomości limited i półrocznym zaledwie stażu w constructed.

Pool:

Cały zestaw

White (12)
Blue (24)
Black (14)
Red (13)
Green (13)
Colorless and Gold (10)
Pobierz decklistę w formacie:MWSMTGOCockatrice

Komentarz do poola:

To był mój drugi prerelease i drugie spotkanie z formatem sealed. Pool na pierwszy rzut oka słaby, z długim niebieskim (czego się można było spodziewać po takowym zestawie), słabym białym z raptem 2 mocnymi kartami i paroma zapychaczami. Reszta dość wyrównana, jednak Izzet miałby dobry początek oraz słaby mid i late, a Simic nie dawał zbyt wielu fajnych kreatur jakich oczekiwałbym od tego połączenia. Wybrałem do pary czarny posiadający niezły removal i niezłe opcja na przedłużanie gry oraz świetnego Heralda.

Deck:

Side:
Gainsay na niebieskie talie, Pillar of War na aggro, drugi niebieski Font i Psychic Intrusion na jeden wolniejszy matchup.

pin to earth na prereleaseKomentarz do decku:

Talia spisywała się nieźle. Dwa razy zaciąłem się na czarnej (1 wygrana, 1 porażka), ale prawdziwym problemem było… za mało wysp. Niebieska promka wypadała wręcz żałośnie, gdy odpalała ETB na 3 Islandach. Tak późno latały już za duże stwory i grałem nim bardziej z potrzeby późnego kabana niż własnej decyzji. Daring Thief raz pozwolił ukraść Wingsteed Raidera, który wyposażony w nieblokowalność dowiózł zwycięstwo. Z kart JOU dobrze spisywał się też Shorestalker podgryzający przeciwnika wraz z wężem. Pin to the Earth okazał się fajnym removalem (mniej fajnym jak dostał nim mój kraken…) a Feast of Dreams wręcz fatalnym – chyba raz udało się znaleźć pod niego cel. Pozostałe dwa czarne removale dawały radę. Scryfish była dobra jak mogła chwilę postać, co nie zawsze było możliwe, innym razem mocno filtrowała dociąg. Za to Deceita nigdy nie odpaliłem. Teraz błędem wydaje się Hippocamp zamiast harpii z lifelinkiem, nie wiem czemu ją odłożyłem. Dużym plusem była ewazyjność talii, a i odzyskanie życia by się dałoby mi więcej czasu – no cóż. Font of Return mógłby się przydać w paru grach i prawdopodobnie mogłem go side’ować by odzyskać kreatury w dłuższych grach. Zabrakło chyba jeszcze jednego finishera. Wynik 3-2 prawdopodobnie odpowiada poziomowi talii i kierowcy – było nieźle, ale zawsze jest miejsce na poprawki. Chciałbym wiedzieć, co mógłbym poprawić, czego unikać w przyszłości.

Pozdrawiam,
wujo444″


Nasze opinie:

Sołtys

Nie doceniasz bieli. To kolejny w tej szkole limited plik kart w którym najpewniej skończyłbym z UW, przy czym tutaj o wiele trudniej zdecydować się na kolor towarzyszący dla oczywistego niebieskiego. Poza lazurem kolory są co prawda niezbyt głębokie, ale nie nazwałbym tego zestawu słabym, zdecydowanie jest czym grać. Wszystkie kombinacje z U zdają się mieć podobny power level, ale potrafiący wygrywać mecze w pojedynkę Dawnbringer Charioteers i świetnie kupujące czas dla krakena pozycje (taper, ściana, werdykt, potencjalnie również sideowy armament) moim zdaniem przeważają właśnie na korzyść bieli. Twój build jest jak najbardziej ok, ale wydaje mi się nieco „rozstrzelony taktycznie”, łącząc karty ofensywne (shorestsalker, harpia, herald) z takimi, które lepiej sprawdzają się w planie defensywnym (starfishe, draw, kraken). W moim przekonaniu UW ma zarówno lepsze eraly game jak i lepsze zagrożenia na później, zresztą sam oceń:

Ober

Nie jest to łatwy zestaw, masz bardzo płytkie kolory, ciężko znaleźć połączenie, które ma więcej niż 12 atakujących stworów. Sporo tu ścian i sztuczek. Wybrałem po długim układaniu kolorów UG, w którym chciałbym przetrwać do Scourge of Fleets, bawić się w tapowanie za pomocą Thassa’s Ire. Dodatkowo masz dobre landy do splashowania czerwonego w tych kolorach, moje propozycje kart z czerwieni są w sideboardzie. Wchodzi wtedy do maina Mountain, Scry land, wypadają dwie wyspy, dochodzi Błyskawica, Spray i Gigant, ew. Raptor i Skyfall w razie potrzeby. Pewnie wypadłby jeden Starfish, jakieś sztuczki.

 


Prerelease Journey into Nyx 6 – Arkadiusz

:star::star::star:

„Hej,

prosiłbym o pomoc w ocenie decku, który złożyłem na pre (lub zaproponowanie alternatywnego złożenia). Osiągnąłem nim „środek” 3-1-3. Do decku wybrałem kolor biały (bestow, enhanty + kilka lataków) oraz czarny (sztuczki, fajna krita z heroiciem), oba kolory pozwoliły zagrać boga. Deck bardzo sobie radził w początkowych częściach gry, jak i końcowych dzięki lifelinkowi często dochodziłem do 40+ życia, jednak w midgamie nie radził sobie zbyt dobrze. Removal był przeznaczony pod kątem kreatur, które są zaenhantowane. Jednak przeciw zielonemu sobie nie radził. Ioras po stronie przeciwnika też kończył grę.”

Cały zestaw

Białe (15)
Niebieskie (14)
Czarne (14)
Czerwone (14)
Zielone (21)
Multikolor (1)
Artefakty i Landy (2)
Pobierz decklistę w formacie:MWSMTGOCockatrice


Nasze opinie:

Sołtys

Odnoszę wrażenie, że zbyt mocno zasugerowałeś się obecnością biało-czarnego bóstwa i złożyłeś to WB nieco na siłę, podczas gdy zdecydowanie najgłębszym kolorem była tutaj zieleń, w której masz fajną rampę i solidne kabany. Z uwagi na bardzo mizerny czarny Atherosa widzę co najwyżej jako splash. U wygląda znośnie, ale nie mamy za wielu sztuczek pod War-Wingi, toteż drugiego koloru szukałbym w białym lub czerwonym, które prezentują podobny poziom jakościowy i podobną głębię kart. Ponieważ Ober złożył wersję WG (którą też bym zapewne grał jako wersją mainową), to dla porównania zapodam swoją wizję RG Rampy.

 

Ober

Przyznam, że wybrałbym proste rozwiązanie i poszedłbym w erki – GW napór:

Masz tu dobrą rampę, możesz szybko wystawiać swoje klocki za 4+ many i przepychać się z nimi. Sporo stworów, nakładek, myślę, że to by starczyło.

 

 


Mamy nadzieję, że dzisiejsza lekcja pomoże Wam rozgrywać kolejne prereleasowe turnieje, a także wzbogaci wiedzę przed zbliżającym się GP Warszawa!

prerelease Journey into Nyx

Gorąco zachęcamy do przesyłania Waszych sealedów i draftów! Ocenimy, wypunktujemy, wskażemy błędy i wytłumaczymy czemu i dlaczego. Jeśli chcecie podesłać swój materiał, to prosimy na mail: ober@psychatog.pl

– Ober i Sołtys.

Informacje o autorach znajdziecie w zakładce: redakcja.

Komentarze

Psychatog.pl

nie kopiuj : (