Każdy z nas został kiedyś gwałtownie obudzony w środku nocy przez nie dające spokoju pytania takie jak, „ale kiedy właściwie w taliach pierwszych graczy Magica zagościły wielokolorowe karty?” i „w zasadzie to co się działo na Dominarii po upadku Thranów, lecz przed narodzinami braci Urzy i Mishry?”, nie pomijając oczywiście „dlaczego Sivitri mogła swobodnie skakać między planami, skoro nie była Wędrowcem?”. Na przynajmniej dwa z trzech tych pytań oraz wiele innych będę mógł zaoferować wam co najmniej połowiczne odpowiedzi w tym, całkiem nowym, odcinku Magic Lore pl, witajcie w Czasach Legend!
Wracając, Geyadrone przyjeżdża z powrotem, odbiera swój miecz i udowadnia kowalowi, że Czarnostrze jest obosieczne, wbijając mu ostrze w plecy i kradnąc jego duszę. Co Dakkona nie zabija, to go wzmacnia i ów staje się Wędrowcem. Najuważniejsi z czytelników zadają sobie w tym momencie pytanie, „dlaczego demonica uczyniła z kowala swojego wroga, do tego zamiast go zabić, obudziła jego Iskrę?”. Dakkon przez następne lata będzie błąkał się po Dominarii, zastanawiając się dokładnie nad tym samym.
W międzyczasie Geyadrone wraca do swojej ulubionej aktywności, siania chaosu. Traf chciał, że wpada na zalesioną krainę zwaną Khone. Jak każdy z wielkich lasów Dominarii, Khone miało swojego „ducha lasu”, z natury miłosierne uosobienie naturalnej dobroci, Sol’Kanara. Na scenę wkracza demonica, wręcza duchowi Czarnostrze, pożerający dusze miecz i idzie po popcorn. W obliczu takiego zła, Sol’Kanar staje się spaczonym duchem bagien i jako, że odpowiada mu ten nowy stan rzeczy buduje Świątynię Grzechu ku czci Wędrowczyni, która w międzyczasie podbija wcześniej przez nas wspomnianą pechową wyspę Corondor.
Najwytrwalsi z was zastanawiają się pewnie, po co wam to wszystko opowiedziałem, gdzie to wszystko zmierza oraz w zasadzie czy pointa jest gdzieś na horyzoncie. Otóż, tak.
Wisienką na torcie całej tej afery jest poniższa historia, która zaczyna się od… brawo, zgadliście, Geyadrone Dihada znowu uprzykrza życie mieszkańcom Corondoru i wszczyna kolejną wojnę. Bezimienny młody złodziej z Carthu targa się na jej życie, lecz jak można się było spodziewać demoniczna Wędrowczyni łapie go na letnim uczynku i wtrąca do lochów. Tam chłopak poznaje mnicha, który pomaga mu uciec i daje mu potężny pradawny amulet o wdzięcznej nazwie Ti-Fu, bo czemu nie. Chłopak pociera, podrzuca, wymachuje lub w inny sposób aktywuje moc artefaktu, który przywołuje Dakkona, jednocześnie przywiązując go do chłopca w służbie, która może zostać przerwana jedynie po śmierci ich wspólnego nemezis – naczelnej złoczyńcy, Geyadrone.
Wówczas Geyadrone, w towarzystwie swojego charakterystycznego złowieszczego chichotu, zgodnie z demoniczną modą oznajmia, że to wszystko było częścią planu, misternego w swoim skomplikowaniu, by ta mogła posiąść duszę jednego z pradawnych smoków, Piru.
Wyznaje również, ku ogólnemu zaskoczeniu, że to ona była mnichem z lochów, który uwolnił chłopca! W tym momencie zachodzi kronikarski manewr znany z powieści Iana Fleminga, gdyż w momencie, gdy czarny charakter referuje swój plan głównym bohaterom, nasz protagonista jednym sprawnym cięciem osłabia ją i zmusza do ucieczki, którą demonica wykonuje w znów, charakterystycznym demonicznym stylu, śmiejąc się w głos i wieszcząc, że Kowal-Wędrowiec będzie służył jej po koniec dni. Ku satysfakcji każdego studenta historii Dominarii na koniec pojedynku Dakkon zauważa, że jego cień wrócił, zaś chłopiec z Carthu udał się na Terisiare, gdzie rozpoczął wielką dynastię Carthalionów. Wieki później, kowal, demonica i potomek młodego złodzieja spotkają się po przeciwnych stronach jednego z najbardziej brzemiennych w skutki konfliktów w historii Multiwersum, znanego jako Wojna Wędrowców, ale o tym opowiem przy innym ogniu, w inną noc.
Dziękuję za towarzystwo w dzisiejszej podróży w czasie i przestrzeni na Dominarię w Czasach Legend, mam nadzieję, że przyswoiliście wystarczająco błyskotliwej anegdotycznej wiedzy i waluty konwersacyjnej, żeby błyszczeć najjaśniej na następnym FNMie!
Źródła
- http://www.kisamayatsu.com/blog/mtg/summaries.html
- https://mtg.gamepedia.com/Sivitri_Scarzam
- https://mtg.gamepedia.com/Corondor
- https://mtg.gamepedia.com/Blackblade
- https://mtg.gamepedia.com/Geyadrone_Dihada
- https://mtg.gamepedia.com/Dakkon_Blackblade
- https://mtg.gamepedia.com/Carthalions
- https://mtg.gamepedia.com/Sol%27Kanar
Aktualizacja z 04.04.2020: obecnie ukazały się poniższe prace w ramach projektu Magic Lore PL
Artykuły:
- Magic Lore – Planeswalkerzy Multiwersum, część 7 – przedrewizyjni Walkerzy
- Magic Lore – Planeswalkerzy Multiwersum, część 6 – przed Naprawą Świata: Wędrowcy Magica
- Magic Lore – Planeswalkerzy Multiwersum, część 5 – przed Naprawą Świata: Dziewięciu Tytanów Urzy
- Magic Lore – Planeswalkerzy multiwersum, część 4 – po Naprawie Świata: wędrowcy neutralni
- Magic Lore – Planeswalkerzy Multiwersum, część 3 – po Naprawie Świata: sprzymierzeńcy Gatewatch
- Magic Lore – Planeswalkerzy Multiwersum, część 2 – po Naprawie Świata: złoczyńcy
- Magic Lore – Planeswalkerzy multiwersum, część 1- po Naprawie Świata: Gatewatch
- Magic Lore – Historia Urzy, cz. 1
- Magic Lore – Terisiare za czasów Wojny Braci (0 do 64 AR)
- Magic Lore – Artefakty Wojny Braci
- Magic Lore – Historia Mishry (0 do 64 AR)
- Magic Lore – Rzecz o bohaterach Bratobójczej Wojny (0 do 64 AR)
- Magic Lore – Wojna Braci, kronika konfliktu (0 do 64 AR)
- Magic Lore – Losy Nahiri, Sorina i Ugina (-1.400 AR)
- Magic Lore – Czasy Legend (-5.000 do -2.500 AR)
- Magic Lore – Rzecz o imperium Thran (-5.000 AR)
- Magic Lore – Guildpact (-5,500 AR)
- Magic Lore – Numena, Smoki i Fałszywa Bogini (-16.000 i 4.306 AR)
- Magic Lore – Wojna Starszych Smoków (-20.000 do -17.000 AR)
- Magic Lore – Elders, czyli starszyzna Magica
- Magic Lore – Ur-Dragon i Starsze Smoki (-20.000 AR)
- Magic Lore – Multiwersum, Blind Eternities i Planeswalkerzy
- Magic Lore – Prehistoria (-100.000 AR)
- Magic Lore – Wstęp do projektu
Filmy
- MTGLore.pl EXTRA – Ikoria: Lair of Behemoth! Historia Lukki i Vivien opowiedziania w Sundered Bond
- MTGLore.pl EXTRA – Przeczytałem kontynuacje War of the Spark: Forsaken – żebyście Wy nie musieli!
- MTGLore.pl EXTRA – Historia Throne of Eldraine, czyli Wildered Quest i powrót Garruka!
- MTGLore.pl #8 Numena, Karona i Primeval Dragons!
- MTGLore.pl EXTRA – Historia War of the Spark i recenzja książki!
- MTGLore.pl #7 Podpisanie Guildpactu i początek Gildii na Ravnice!
- MTGLore.pl#6 Czas legend, czyli jak powstał Blackblade!
- MTGLore.pl#5 Historia Yawgmotha, Imperium Thran i początków Phyrexi
- MTGLore.pl#4 Wojna Starszych Smoków oraz jak Nicol Bolas został Planeswalkerem!
- MTGLore.pl#3 Ur-Dragon, Elders, narodziny Nicol Bolasa i powstanie jego Akademii!
- MTGLore.pl#2 Jak działa Multiverse, Planeswalkerzy i Ślepe Wieczności
- MTGLore.pl#1 Czym jest projekt i jak liczymy w Magicu czas!
PATRONI I SPONSORZY
Serdecznie dziękujemy naszym Patronom i Sponsorowi, którzy wspierali lub aktywnie wspierają Projekt Magic Lore Pl!
Michał Sumka- Paweł Szczęsny
- Rymika Myślicka
- Piotr Gliźniewicz
- Jakub Rojek z Wilda Software
- Sebastian Pustelnik
- Patron Anonimowy
- Patron Anonimowy
- Sklep StrefaMtg.pl
- Sklepy Graal.pl
Wciąż gorąco namawiamy do wspierania naszego projektu, np. za pośrednictwem Patronite.