Chociaż trudno nam w to uwierzyć nawet tak potężne istoty jak złowroga Liliana czy tajemniczy Jace były kiedyś podlotkami zastanawiającymi się jaki kierunek studiów wybrać po maturze. W takie oto realia przenosi nas najnowsza magicowa edycja, nie bez kozery nazwana Magic Origins. Nie bez kozery także mamy w naszej redakcji Sołtysa, który tym razem zebrał się w rekordowym tempie i nagrał analizę ww. setu.
Materiał powstał dzięki współpracy z witryną Gamesmasters.pl, której serdecznie dziękujemy za wsparcie. Oglądajcie, komentujcie i subskrybujcie na potęgę!
Oceny kart z Magic Origins:
1. Kolor biały
2. Kolor niebieski
3. Kolor czarny
4. Kolor czerwony
5. Kolor zielony
6. Multikolory i karty Colorless
-x-
Tradycyjnie zapraszamy wszystkich chętnych do zgłębienia wiedzy o formacie do skorzystania z naszej analizy tekstowej, a także do komentowania powyższych filmów i dyskusji. Materiał powstał dzięki współpracy z serwisem GamesMasters.pl, któremu dziękujemy za okazaną pomoc.
Pozdrawiam, Sołtys
Podstawowe informacje o Magic: Origins
Opis fabuły „Magic: Origins„: Motywem przewodnim edycji jest „obudzenie iskry”. Historie Planeswalkerów rozpoczynają się zazwyczaj od jakiegoś dramatu, małej tragedii, która budzi w nich iskrę wędrowców. Poznajemy historie pięciu Planeswalkerów nowej fali (czyli takich trochę słabszych niż Nicol Bolas, Urza, Mishra, Teferi i wielu innych mogących siłą woli tworzyć światy). Origins opowiada o kluczowych dla danych kolorów młodych Planeswalkerach, jak było im ciężko w młodości, jak dostali swoje iskierki, z jakich planów pochodzą i na jakie przeszli podczas straty swego planarnego dziewictwa. Liliana struła, pozbawiła poczytalności i zabiła swojego brata, Jace wszedł w brudne deale z potężnym sfinksem, który robił go w jajo, Chandra miała być skazana za ognistą magię zabronioną w jej krainie, Gideon – samozwańczy Robin Hood Therosa – przypadkiem pokonał silniejszego przeciwnika, a Nissa lubi kwiaty, kocha elfy, boi się węży i gardzi wampirami.
Planneswalker | Plan narodzin | Plan pierwszej podróży |
---|---|---|
Gideon Jura | Theros | Bant |
Jace Beleren | Vryn | Ravnica |
Liliana Vess | Dominaria | Innistrad |
Chandra Nalaar | Kaladesh | Regatha |
Nissa Revane | Zendikar | Lorwyn |
Magic: Origins jest ostatnim dodatkiem przed rozpoczynającym się zestawem setów dwuedycyjnych pod kątem rotacji standardu. ORI jest także mocno powiązane z planszówką oraz komputerowym Magic Duels: Origins.
Jedyny trailer papierowych ORI jaki znalazłem ogranicza się do animacji widelca, więc polecam trailer Duelsów.
Trailer komputerowych Duelsów:
Nazwa setu: Magic: Origins
Blok: Core Set
Trzyliterowy skrót: ORI
Twitter Hashtag: #MTGORIGINS
Oficjalny Release/Launch Weekend: 17 lipca 2015
Eventy prereleasowe IRL: 11-12 lipca 2015
Game Day: 8-9 sierpnia 2015
Prerelease events na MTGO: 24 lipca
Release ORI na MTGO: 27 lipca 2015
Pro Tour Magic Origins: 31 lipca – 2 sierpnia 2015, Vancouver, Kanada
Liczba kart: 272 + basic landy. W tym: 101 commonów, 80 uncommonów, 55 rarów, 16 mythic rarów, 20 basic landów. Dodatkowe 15 kart w sample decku (6 commonów, 4 uncommony, 5 rarów).
Sample decks: ten produkt dla początkujących będzie zawierał 15 wspomnianych wyżej czarów numerowanych 273 i wyżej, zawierać będzie 15 kart, które pojawiły się wcześniej w Magicu, ale nie będą obecne w 272 kartach Originsa. Będą to klasyki, taki jak: Serra Angel, Sengir Vampire i Mahamoti Djinn. Będą one legalne w każdym formacie, w którym legalny będzie ORI. Te karty będą także obecne w Magic Origins Deck Builder’s Toolkit.