[Kącik sędziowski] #2 – W mgnieniu oka, porozmawiajmy o blinku

Witam serdecznie w drugim wydaniu Kącika sędziowskiego! Mam nadzieje, że jesteście gotowi na kolejny materiał edukacyjny i czekacie, aby zbombardować mnie setkami pytań.

Tematem artykułu będzie dość stary efekt, który powrócił. Jest to kolejna prosta umiejętność, sprawiająca często kłopoty. Nie mrugajcie, bo możecie go przeoczyć. Gwiazdą dzisiejszego kącika jest Blink!

 

Korzystając z zamieszczonego na psychatog.pl Słownika Magicowego Slangu dowiadujemy się, że „blink (inaczej flicker) to zdolność do wyrzucenia stwora poza grę i od razu wrócenia go na stół”.

Dlaczego właśnie blink ?

Momentary Blink i Flicker

Momentary Blink i Flicker najbardziej znane karty z tym efektem, od nich wywodzi się jego nazwa.

Po raz pierwszy efekt usunięcia naszego stwora z gry i wrócenia go pod kontrolą właściciela pojawił się w bloku Urzy na karcie Flicker (stąd wywodzi się inna nazwa tego efektu). Później w Time Spiral pojawia się karta Momentary Blink, zdobywając dużą popularność, co sprawiło, że efekt w języku potocznym został ochrzczony nazwą blink.

Przejdźmy do części właściwej artykułu, czyli do opisania zasady działania tego efektu.

Kiedy resolvuje spell z efektem blinku, stwór będący jego celem zostaje przeniesiony do strefy exile. Nie „zabiera” ze sobą żadnych aur, counterów czy obrażeń które zostały mu wcześniej zadane. Jeżeli atakował bądź blokował, to jest „usuwany z combatu”. W tym momencie triggerują ability „leaves the battlefield” (nie są jeszcze wkładane na stos). Następnie wraca pod kontrolą właściciela lub kontrolującego (w zależności od tekstu na karcie). Teraz triggerują ability „enters the battlefield”. Spell kończy resolvovać, sprawdzane są State Based Actions, po czym możemy ustawić na stosie ability, które triggerowały w trakcie resolvu.

Stwór, który znalazł się z powrotem na battlefieldzie jest zupełnie nowym obiektem. Jeżeli wcześniej był celem ablitity bądź spella, to teraz nie jest. Szukają one bowiem obiektu, który już nie istnieje.

Warto wspomnieć o tym, że usunięty z gry token już nigdy do niej nie wróci, dlatego lepiej uważać z blinkowaniem tokenów z Dark Depths.

Jeżeli macie jeszcze jakieś wątpliwości, myślę że Pytania i Odpowiedzi je rozwieją.  


                             Pytania i odpowiedzi #2                                   Zachęcam do zadawania mi pytań! 

P: Przeciwnik atakuje jednym dużym stworem. Deklaruje blok mniejszym stworkiem po czym zagrywam Cloudshift celując w niego. Czy ja lub mój stwór otrzymamy obrażenia?
O: Nie. Ani ty ani twój stwór nie otrzymacie obrażeń. Duży stwór został zablokowany i to, że jego przeciwnik zniknął i został „usunięty z combatu” nic nie zmienia. obrażenia nie zostaną zadane.

P: Kontroluje Hada Freeblade z jednym counterem. Zagrywam Momentary Blink celując w niego. Ile counterów będzie mieć po resolvie?
O: Niestety tylko jeden. Kiedy usuwasz z gry kreaturę z counterem, traci go i wraca w wersji pierwotnej. Umiejętnosć Hada Freeblade ztriggeruje i dostanie swój counter. 

P: Co zrobić aby Fiend Hunter usunął stwora z gry na zawsze? 
O: Fiend Hunter wchodzi do gry. Jego pierwsza umiejętność triggeruje, wybierasz cel i wkładasz ją na stos. W odpowiedzi zagrywasz Momentary Blink celując w Huntera. Stos zaczyna resolvować. Najpierw zrobi to Momentary Blink triggerując drugą umiejętność Huntera, następnie także pierwszą ( jeśli chcemy to możemy jej użyć na innym stworze). Druga umiejętność będzie się starała wrócić usuniętego stwora, ale ponieważ żaden nie został usunięty nie zrobi nic. W końcu pierwsza umiejętność zresolvuje, usuwając stwora na zawsze.


 

Jak zawsze zachęcam do komentowania i zadawania pytań. W następnym wydaniu zajmiemy się State Based Actions.
Dziękuje za przeczytanie. 

Pozdrawiam,
Paweł Glimos

Print Friendly, PDF & Email

Komentarze