Hour of Devastation – zmiany w Magic Tournament Rules (MTR)

Jak co dodatek czas na zmiany w dokumentach Magic Tournament Rules (MTR), Infraction Procedure Guide (IPG). Hour of devastation przyniosło niemiłosiernie… mało zmian. Dzisiejszy wpis będzie dość krótki i skupiać się będziemy na małych zmianach.

Opis zmian w MTR, to kolejny materiał z cyklu tekstów sędziowskich, tym razem autorstwa Bartłomieja „Wieszaka” Wieszoka. Zapraszamy do lektury.

  

Hour of Devastation – zmiany w Magic Tournament Rules

 

Combat

zmiany w Magic Tournament Rules z okazji Hour of Devastation; Goblin Shortcutter

Skrót „combat” został uproszczony w zapisie usuwając wyjątek mówiący o „akcji wpływającej na triggery w Beginning of Combat” oraz dodano oczywisty zapis, że skrót działa tylko przy pustym stosie.

If the active player passes priority with an empty stack during their first main phase, the non-active player is assumed to be acting in beginning of combat, unless they are affecting whether a beginning of combat ability triggers. However, if the non-active player takes no action, the active player has priority at the beginning of combat. Beginning of combat triggered abilities (even ones that target) may be announced after any non-active player action has resolved.

Deck/Decklist Problem

Przy ostatnich zmianach rozdzieliliśmy ‚Deck/Decklist Problem’ na dwa osobne przewinienia. Było dużo pytań, co dalej jak znajdziemy w sideboardzie dodatkowe karty? Jest to oczywiście ‚Deck Problem’, a ten od niedawna jako domyślną karę ma tylko Warning. Nadal jednak za tego typu wpadkę obowiązywać będzie Game Loss ponieważ błąd w 99% sytuacjach zostanie odnaleziony w trakcie deckchecku, a to spełnia warunek upgrade do poniesienia kary – „If an error is discovered by a judge […]”.

Dodatkowo należy zauważyć, że jeśli z jakiegoś powodu gracz popełnił błędy z obu tych wykroczeń (‚Deck Problem’ i ‚Decklist Problem’) powinniśmy wpisać karę za poważniejsze z nich (z reguły będzie to ‚Decklist Problem’). Przed kontynuacją meczu naprawić należy oczywiście oba błędy.

Partial fix i zmiany w obliczaniu P/T stwora

Ostatnią zmianą jest wprowadzenie możliwości cofnięcia pojedynczej akcji przy wykonywaniu partial fixów dla ‚Game Rules Violation’. Bardzo często wykonujemy jakąś akcję, która prowadzi do odkrycia istnienia tego typu GRV. Możemy teraz cofnąć tą akcję, jeśli spowoduje to poprawniejsze zastosowanie partial fixa.

zmiany w Magic Tournament Rules z okazji Hour of Devastation; Death's Shadow

Jeśli chodzi o zmiany w zasadach samej gry, to taka jest tylko jedna. Przy określaniu wartości efektu modyfikującego atak/wytrzymałość stwora, gdyby wartość X miała być ujemna, liczymy ją jako zero. Najlepszym przykładem będzie Death Shadow i Phyrexian Unlife. Jeśli będziemy na -2 życia, to efekt Death Shadowa aplikuje -0/-0 zamiast -(-2)/-(-2) (co dawałoby +2/+2).

To tyle jeśli chodzi o zmiany w dokumentach przy okazji Hour of Devastation. Nie jest źle, mieszkańcy Amonkhetu mają teraz większe problemy na głowie Wink

Do zobaczenia na Ixalanie! Arrr!

 

 

 

 

 


Bartłomiej WieszokAutorem artykułu jest Bartłomiej Wieszok – „najgrubsza” ryba we wrocławskim sędziowskim półświatku.

Spotkacie go często na europejskich GP, jak i większych turniejach naszego kraju. Od kilku dodatków przybliża Wam zmiany w oficjalnych dokumentach dotyczących zorganizowanej gry w  Mtg.

 

 

Print Friendly, PDF & Email

Komentarze