Intro Packi Dragons Maze – co z nimi zrobić?

Dziś kurier przyniósł mi przesyłkę, w której były Intro Packi Dragons Maze od WOTC. Zastanawiałem się, co z tym zrobić – w sumie, jaki koń jest, każdy widzi. Z drugiej strony – nie każdemu chce się na niego gapić. W związku z tym pogapiłem się za Was.

Intro Packi z założenia są skierowane do nowych graczy. Idealnie się składa! Rymi, moja narzeczona, jest zielona w Magicu, wie tyle co usłyszała ode mnie i podczas naszych gier przed premier eventami. Przetestujemy czy można nauczyć się na tych paczkach gry oraz na ile zabawy wystarczą. Poza tym postaram się oszacować ich zastosowanie w limited i zobaczyć czy da się z nich cokolwiek wycisnąć w constructed.

Intro Packi – zawartość

Skoro tekst kieruję głównie do początkujących, to dla zasady krótki wstęp:

Spoiler

Dragons Maze to trzeci i zarazem ostatni dodatek z bloku Return to Ravnica. Oficjalnie został wydany 3 maja i od tego dnia jest legalny w standardzie. Turnieje prereleasowe mamy już za sobą, tak samo Launch Weekend. Do celebrowania DGM pozostały jeszcze Game Daye – odbędą się 25-26 maja (akurat jeden odbędzie się na Gnomiconie w Szczyrku). Dodatek zawiera 156 nowych kart, poza nimi można trafić 10 shocklandów z poprzednich dodatków – Return to Ravnica i Gatecrash. Boostery DGM nie zawierają basic landów, w ich miejsce są pakowane nonbasic landy z częstością odpowiadającą ich rarity. Wśród tych nonbasiców poza guildgate’ami i Maze’s End można otworzyć każdy z dziesiątki shocklandów, jednakże będą one opatrzone symbolami oraz grafikami z dwóch poprzednich edycji i do nich zaliczane.

Oficjalna strona Dragon’s Maze: http: // www.wizards.com/Magic/TCG/Products.aspx?x=mtg/tcg/products/dragonsmaze

Generator paczek: http: // psychatog.pl/generator-paczek/

Oficjalne FAQ Dragon’s Maze: http: // www.wizards.com/magic/magazine/article.aspx?x=mtg/faq/dgm

Otwieranie paczki DM

 

I żeby nie było zaskoczenia – zawartość Intro Packów była znana jeszcze przed prereleasami, Wizardzi podali je tutaj: 
http: // www.wizards.com/Magic/Magazine/Article.aspx?x=mtg/daily/arcana/1218. Jak wolicie w rodzimym języku, to w poniższym spoilerze możecie obejrzeć te spisy oraz przetłumaczone przez Emila opisy gildii:

Spoiler

intro pack AzoriusWładza Azoriusa (Azorius Authority)

Lavinia of the Tenth zwołała grupę funkcjonariuszy i magów prawnych Azoriusa na patrol i nic nie powstrzyma jej przed schwytaniem osób łamiących prawo. Zamiast z miejsca pozbywać się swoich wrogów, Senat Azoriusa woli zamykać ich w więzieniach, korzystając z mechaniki Detain.

Zacznij grę, wystawiając na pole bitwy karty takie jak Silvercoat Lion i Stealer of Secrets. Kiedy będziesz gotów do ataku, upewnij się, że twoje stwory będą w stanie zadać obrażenia. Mechanika Detain to nie jedyna broń, którą możesz wykorzystać do wyłączenia z gry potencjalnych blokerów. Dzięki takim kartom jak Haazda Snare Squad i Arrest w każdej turze będziesz mógł oczyścić drogę dla naziemnego ataku. Nawet jeśli w pewnym momencie twojemu przeciwnikowi uda się zbudować skuteczną obronę, wygraną powinny ci zapewnić stwory z lataniem.

Talia “Azorius Authority” zawiera również kilka potężnych, nastawionych na walkę czarów. Protect // Serve to twój najbardziej elastyczny czar. Możesz rzucić Protect za 2W, by do końca tury dać jednemu ze swoich stworów bonus +2/+4, albo zagrać Serve za 1U i na turę jednej z wrogich kreatur dać karę -6/-0. Ale jeśli tylko masz wystarczająco dużo many, to czemu nie skorzystać z nowej mechaniki Fuse i nie zagrać obu połówek jednocześnie, by uzyskać oba efekty?”

Ceny rare’ów:

  • Lavinia of the Tenth (foil) ~4$
  • Martial Law ~0,5$

według: http://www.mtgprice.com

intro pack Orzhov
Potęga Orzhov (Orzhov Power)

„Teysa Karlov ucieleśnia podstępne i bezwzględne oblicze Syndykatu Orzhov. Nie okazuje litości, a ci, którzy próbują z nią walczyć, zostają zmiażdżeni – i to tylko po to, by zaraz potem powrócić, walcząc w imieniu Orzhov.

Orzhov odziera przeciwnika z życia kawałek po kawałku, biorąc sobie po jednym punkcie życia na raz. Mechanika Extort zachęca cię do schowania się za linią obrony i przyglądania się, jak przeciwnik powoli wykrwawia się do samego końca. Stwory takie jak Bane Alley Blackguard kładą nacisk na wytrzymałość, pozwalając ci wcześnie przygotować defensywę i dając innym stworom takim jak Syndicate Enforcer i Basilica Screecher mnóstwo czasu na to, by móc wykradać życie przeciwnikowi. Kiedy wreszcie będziesz miał sytuację w grze pod kontrolą, Teysa, Envoy of Ghosts powinna w zupełności wystarczyć do dobicia przeciwnika.

Jedna z kart, które powinny przykuć twoją uwagę, to karta podzielona (split card) Profit // Loss, pozwalająca ci drastycznie zmienić obraz fazy walki. Czy wolisz zagrać Profit za 1W, by dać swoim stworom +1/+1, czy lepszy będzie Loss za 2B, aby stwory przeciwnika otrzymały karę -1/-1? A może poczekasz aż będziesz miał pięć źródeł many, by użyć mechaniki Fuse i wykorzystać obydwie połówki? Efekt z pewnością okaże się druzgocący.”

Ceny rare’ów:

  • Teysa, Envoy of Ghosts (foil) ~3,6$
  • Crypt Ghast ~3,5$

według: http://www.mtgprice.com

intro pack RakdosHulanka Rakdosa (Rakdos Revelry)

„Exava objęła przywództwo nad całą zgrają oszalałych kultystów Rakdosa, a to pewny znak, że wkrótce wydarzy się jakaś konkretna rzeź. Dzięki talii “Rakdos Revelry” ty także będziesz miał swój udział w zabawie, atakując praktycznie przy każdej okazji. Wiele ze stworów Rakdosa ma dostęp do mechaniki Unleash, zapewniającej trwały bonus do statystyk w zamian za odebranie stworowi zdolności do blokowania. Ale przecież kto by chciał blokować? Na pewno nie ty!

Jeśli twój przeciwnik stworzy silną linię obrony, może to zmusić cię do wstrzymania zabawy Rakdosa, ale tylko na pewien czas. Awe for the Guilds powstrzyma sporą liczbę wrogich stworów przed blokowaniem, a Morgue Burst wróci jednego z twoich martwych stworów na rękę, przy okazji zabijając kogoś przeciwnikowi – lub zadając mu ostateczne uderzenie!

Toil // Trouble, niczym szwedzki stół, zapewni ci mnóstwo możliwości. Jak każda inna karta podzielona (split card), możesz wybrać, którą połówkę chcesz zagrać, ale dzięki nowej mechanice Fuse będziesz mógł skorzystać z obu efektów naraz. Czarne czary takie jak Toil zazwyczaj zagrywa się na siebie samego, by dostać parę dodatkowych kart, ale dwa punkty życia plus kolejne dwa punkty życia…? To kuszące.”

Ceny rare’ów:

  • Exava, Rakdos Blood Witch (foil) ~4,7$
  • Havoc Festival ~0,4$

według: http://www.mtgprice.com

 

intro pack Gruul

Oblężenie Gruula (Gruul Siege)

„Ruric i Thar to dwie głowy zawsze gotowego na brutalną walkę wodza ogrów. Znani reszcie Ravnici jako Ruric Thar, ruszają w bój przy każdej okazji, zarzynając każdego, kto stanie im na drodze. Wskaż drogę temu zakrwawionemu toporowi, a twoi przeciwnicy nie pozostaną zbyt długo w jednym kawałku.

Twój plan na grę to atak przy każdej możliwej okazji, co zmusi twojego przeciwnika do podejmowania trudnych decyzji. Istnieje spora szansa na to, że zmienisz obraz walki wyrzucając z ręki karty z Blodrushem, by wzmocnić jednego ze swoich agresorów. Jeśli jednak twój przeciwnik nie zablokuje, zatrzymaj kartę z Bloodrushem na ręce, albo zagraj ją jako kolejnego stwora na polu bitwy. Jeśli gra nie zakończy się szybko, olbrzymie kreatury takie jak Ruination Wurm i Ruric Thar, the Unbowed pomogą twojemu przeciwnikowi przekroczyć krawędź życia.

Talia ta ma mnóstwo kart, które uczynią twoje wielkie stwory jeszcze lepszymi, w tym podzieloną kartę (split card) Armed // Dangerous. Umiejętność podwójnego ataku (double strike), którą daje Armed, może pozwolić jednemu z twoich niezablokowanych stworów zadać ilość obrażeń niezbędną do zakończenia gry. Czary takie jak Dangerous są zazwyczaj wykorzystywane do tego, by zwabić wszystkich blokerów przeciwnika tak, aby twoje atakujące stwory mogły przebić się z obrażeniami. Żeby było ciekawiej, możesz zapłacić sześć many, aby użyć mechaniki Fuse i zagrać obydwie połówki karty, a następnie patrzeć jak stwory przeciwnika stają się zmiażdżonym wspomnieniem.”

Ceny rare’ów:

  • Ruric Thar, the Unbowed (foil) ~8$
  • Skarrg Goliath ~0,4$

według: http://www.mtgprice.com

intro pack SimicDominacja Simica (Simic Domination)

„Biomanta Vorel pragnie, by każda żywa istota wykorzystała swój ewolucyjny potencjał. Zapewni on twoim stworom rozwój do gargantuicznych rozmiarów. Wszystko co musisz zrobić, to wpierw je trochę wyewoluować.

Stwory z mechaniką Evolve otrzymują po jednym znaczniku +1/+1 za każdym razem, gdy na pole bitwy pod twoją kontrolą wchodzi istota o wyższych statystykach. Aby twoje kreatury stały się prawdziwym zagrożeniem, musisz nastawić się na dłuższe gry. Atakuj latającymi istotami, gdy tylko będziesz miał ku temu okazję. Pozostałe stwory niech zniechęcają przeciwnika przed analogicznym działaniem. Na agresję przyjdzie czas wtedy, kiedy uda ci się przygotować idealną armię.

Wiele z twoich kart wykorzystuje efekty związane z obecnością znaczników +1/+1, przez co każde użycie mechaniki Evolve ma znaczenie. Mutant’s Prey pozwoli twoim wyewoluowanym kreaturom walczyć ze stworami przeciwnika, a Bred for the Hunt sprawi, że za każdym razem, gdy twoje kreatury ze znacznikami +1/+1 zadadzą obrażenia przeciwnikowi, będziesz mógł dobierać karty. Każda połówka z kart podzielonych (split cards) jest dobrą opcją dla Simica, ale ta talia jest świetnie przygotowana do tego, by wykorzystywać profity z zagrywania obu połówek dzięki mechanice Fuse.”

Ceny rare’ów:

  • Vorel of the Hull Clade (foil) ~3,8$
  • Gyre Sage ~2,7$

według: http://www.mtgprice.com


Jeśli ciekawi Cię historią i dokładniejszy opis każdej gildi, to możesz poczytać o tutaj: http: // www.wizards.com/magic/quiz/default.aspx?x=mtg/quiz/guild,

oraz tu: http: // www.wizards.com/Magic/Magazine/Article.aspx?x=mtg/daily/feature/225,

a nawet wypełnić sobie quiz wskazujący, która gildia najlepiej do Ciebie pasuje: http: // www.wizards.com/magic/quiz/default.aspx?x=mtg/quiz/guild/main.

intro packi DM
Poza dwoma boosterkami Dragon’s Maze i boosterem gildii (który zawiera 34 czary, głównie z setu Ravnici, ale trafiają się też karty z M13 + 26 landów, w tym basici i gate’y), w środku znajduje się duża kartka A3 z opisami gildii i listami wszystkich Intro Packów Dragon’s Maze oraz kolejna instrukcja A3 z podstawami gry w Magica, tak aby wszystko można było w miarę szybko ogarnąć.

Pobawiliśmy się w otwieranie pudła, paczek i zaczęliśmy składać decki. Rymi od razu wybrała Azoriusa i po krótkiej grze z wieloma objaśnieniami, musiałem ulec jej detainerom! W najbliższych dniach utniemy sobie jeszcze kilka meczy innymi gildiami, pobawimy się w jakiś losowy sealed albo draft. 

Rymi intro paxs

Intro Packi do limited

dostajemy 90 kart, z których można łatwo zbudować deck do gry casualowej czy poskładać sealedy. Dla początkujących może to być zabawa na kilka dni, dla bardziej zaawansowanych graczy z fantazją może starczy na kilka godzin.

Jeśli mamy dwa Intro Packi, to łatwo z nich rozegrać różne formaty limited: składanie ze wspólnej puli kart, draftowanie z puli kart, draftowanie z ograniczonej puli kart (tzw. Salomon Drafty – tasuje się karty i na zmianę gracze wykładają np. po 4 karty i z nich wybierają, potem nastepne i następne). Z rozdraftowaniem boostera gildyjnego lub z zachowaniem każdego dla gracza i dodraftowaniem z boosterów Dragon’s Maze. Sealed sprawdzi się nawet przy dwóch graczach i na upartego z jednego Intro Packa da się złozyć dwa decki (może tylko basic landów zabraknąć), a oczywiście im więcej graczy, tym fajniej wyjdą wszelkie opcje draftowe.

Ciężko porównać ze sobą w grze te Intro Packi, ponieważ są dobrze zrównoważone. Gruul wydaje się spoko, bo ma ładną akcelerację z 3 Zhur-Taa Druidów, Rakdos chyba rośnie ciut wolniej do Simica. To takie spostrzeżenia na szybko, jednak w wyborze tych paczek polecam posłuzyć sie tym samym kluczem, co w wyborze gildii na pre – lubisz tę gildię to ją bierz ;] I tak do bardzo długich „kampanii” się nie nadają i warto karty z różnych packów miksować dla zwiększenia frajdy z gry.

Power level kart nie jest zbyt duży, sporo w tych packach zapychaczy, vanilla stworów, prostych zdolności z M13 i setu Return to Ravnica. Mechaniki gildyjne mogą trochę mieszać początkującym graczom, ale po przeczytaniu instrukcji albo wczytaniu się w karty, nie powinno być z tym problemu. Zresztą jeśli jesteś początkującym magicowcem i czegoś nie rozumiesz, to polecam nasz dział „Jak zacząć„, gdzie większośc problemów zostało wyjaśnionych a poza tym zawsze zachęcam do zadawania pytań w komentarzach lub pisania ich na mój mail: ober@psychatog.pl

Jeszcze takie oficjalne info turniejowe do limited: formatem draftowym tego setu jest 1 booster ”Dragon’s Maze” -> 1 booster ”Gatecrash” -> 1 booster ”Return to Ravnica”. Paczki draftowane dokładnie w takiej kolejności.

Oberos paxs

 

Intro Packi do constructed

Jak na start, to zestaw jest całkiem dobry, na pewno może stanowić punkt wyjścia. Graczom początkującym pozostaje wybranie gildii, zabawa w składanie talii, gra for fun przez parę dni czy tygodni, a potem należałoby i tak uzupełnić o bardziej topowe karty. Poza losowa zawartością boosterów Dragon’s Maze, z Intro Packów można wyciągnąć kilka kart granych w deckach tier 2, jakieś uncommony i kilka commonów. W samych boosterach gildyjnych jednak drogich topów nie znajdziecie.

Z ciekawostek jest tylko Ruric Thar, the Unbowed (foil), kosztujący według http://www.mtgprice.com ~8$. Grany jest jeszcze Gyre Sage, zaś Crypt Ghast miał tylko epizod w deckach Travisa Woo. Nie wiem jak będzie z championami gildii: Lavinia of the Tenth, Teysa, Envoy of Ghosts, Exava, Rakdos Blood Witch czy Vorel of the Hull Clade. Na moje oko Teysa ma jakiś tam potencjał do decków w stylu Flary czy Reanimatora, Exava to naporowiec 4/4 z haste (zdolność z rozdawaniem Haste’a już nie taka mocna), a Lavinia może w jakims kontrolu pogra.

Jeszcze takie oficjalne info turniejowe do constructed: Dragon’s Maze stało się legalne w sankcjonowanych turniejach constructed od oficjalnego release’a, czyli 3 maja 2013. Teraz w standardzie są legalne: Innistrad, Dark Ascension, Avacyn Restored, Magic 2013, Return to Ravnica, Gatecrash i Dragon’s Maze.

 Obero introsy

Ogólna ocena

Koszt pojedynczego Intro Packa to 45 zł, można go kupić np. u naszego partnera, w Strefiemtg, ale większość sklepów stacjonarnych powinna mieć je teraz na sprzedaż. Cena jest dobra jeśli wiesz czego potrzebujesz z boostera gildyjnego albo zaczynasz przygodę z Magiciem. Jeśli zaś liczysz na drogie karty, najlepiej wygląda:

1. Gruul:

  • Ruric Thar, the Unbowed (foil) ~8$
  • Skarrg Goliath ~0,4$

2. Orzhov:

  • Teysa, Envoy of Ghosts (foil) ~3,6$
  • Crypt Ghast ~3,5$

3. Simic:

  • Vorel of the Hull Clade (foil) ~3,8$
  • Gyre Sage ~2,7$

Oczywiście jeśli wierzyć cenom z mojego źródła i temu, że Ruric będzie grywalny (jeszcze nie zastanawiałem się nad zastosowaniem kart z DM w taliach turniejowych). Poza tym pozostaje też loteria z dwóch boosterków. Ja z ciekawostek trafiłem Deadbridge Chant, Sire of Insanity, Blood Scrivener, Notion Thief, Obzedat’s Aid i Savageborn Hydra, czyli bez szału. Nie miałem również żadnego shocklanda.

Sobie Intro Packów bym nie kupił, ale nadają się jak najbardziej na prezent dla kogoś zaczynającego przygodę z MtG lub dla osoby, którą chcemy zarazić naszą karcianką. Dwie początkujące osoby miałyby sporo zabawy z dwóch takich Packów: mogą one robić za „grę planszową” na wakacje, rozrywkę podczas nudnych wykładów na studiach, a nawet super nerdowski pomysł na mega nerdowską randkę :heart:

Czy paczki spełniają swoje cele? Chyba tak. Rymi zaczęła ogarniać zasady (z lekkim wsparciem kilku tekstów z naszego działu dla początkujących), poznawała gildię Azorius i bawiła się całkiem dobrze : )

Komentarze

Psychatog.pl

nie kopiuj : (